RECENZE: Jak vyléčit zlomené srdce

Kniha Jak vyléčit zlomené srdce je první publikací britské spisovatelky Anny Bellové, která byla přeložena do českého jazyka. Spisovatelka je autorkou již několika knih a pravidelně přispívá do týdenního sloupku Tajná říše snů začínající autorky na webových stránkách Novelicius. Znát ji můžeme také pod pseudonymem Anabell Scott, pod kterým publikovala tři knihy.

Tento humorný román vydalo nakladatelství Motto roku 2017. Kniha je doporučena pro čtenáře od patnácti let.

Celý příběh se odehrává na území Anglie, přesněji ve městě Portsmouth a v jeho okolí. Hlavní hrdinka Abi si právě prochází velmi složitou životní situací. Rozešel se s ní její přítel Joseph, kterého považovala za svou životní lásku. Jednoho dne našla na svém prahu krabici s věcmi, které u něho zapomněla. V ni také náhodou objevila i Josephův seznam deseti věcí, které by chtěl udělat, než mu bude čtyřicet let. Abi se tedy okamžitě chopí své příležitosti. Rozhodne se splnit všechny body z Josephova seznamu a tím ho získat zpět. Jenže nic není tak snadné, jak se na první pohled zdá. Abi nikdy nepatřila mezi sportovce a k smrti se bojí výšek. Jenomže mezi Josephova předsevzetí patří i windsurfing, cyklistický výlet kolem ostrova Wight, slanění z nejvyšší budovy ve městě nebo zdolání čtyř nejvyšších vrcholů Spojeného království. To vše celý plán značně komplikuje. Aby Abi zvládla všech deset úkolů, bude muset překonat sama sebe, posbírat veškerou svou odvahu a poprosit o pomoc své přátele.

S Abi čtenář zažije mnoho dobrodružství, humorných událostí i potíží. Prožije s ní její osobJak vyléčit zlomené srdcení proměnu, kdy se díky postupnému plnění úkolů stane z ustrašené a nešťastné Abi sebevědomá a krásná žena.

Kniha je psaná lehkým a čtivým způsobem. Částečně připomíná deník hlavní hrdinky, která příběh vypráví. Každá kapitola začíná několika úvodními větami, kde se Abi zmiňuje, jaký čas od rozchodu už uplynul a kolik ho ještě zbývá, než získá svého přítele zpět. Styl, kterým je kniha napsána, bychom mohli přirovnat ke knihám Helen Fieldingové, konkrétně k Deníkům Bridget Jonesové.

Román, díky svému rozsahu 392 stran, patří k rozsáhlejším knihám. Určitě se tím, ale nenechte zastrašit. Milý a čtivý styl – jakým je kniha napsána, vám zajistí, že vám stránky budou doslova utíkají před očima a text vás vtáhne do děje.

Autorka románu se při psaní tohoto příběhu, nechala inspirovat svým vlastním životním osudem. I ona se snažila splnit všechny body ze seznamu předsevzetí svého bývalého partnera, aby získala jeho lásku zpět.

Jediné, co mě u této publikace velice zklamalo byly poměrně časté chyby a překlepy v textu, které kazily její celkový dojem.

Motto

Určitě bych chtěla vyzdvihnout obálku knihy, kterou skvěle ilustroval Adrian Valencia. Ilustrace se ke knize velice hodí. Kniha na první pohled působí velmi milým a odpočinkovým dojmem.

Osobně bych knihu zařadila mezi tzn. oddychové knihy, u kterých se čtenář pobaví a zapomene na každodenní starosti. Ti, kteří čekají extra napětí, nečekané zápletky, hluboké myšlenky či složité dějové linie by při četbě této knihy mohli být zklamání, ale i tak stojí tato publikace za přečtení. Já sama ji vnímám jako lehké, romantické pohlazení po ženské duši. Knihu bych určitě doporučila především ženám, které si chtějí odpočinout a vypnout po celodenním shonu. Skvěle by se také hodila na zpříjemnění dlouhých zimních večerů nebo při relaxaci na letní dovolené. Určitě ji lze doporučit také jako inspiraci k vytvoření své vlastního seznamu snů.

Autor: Zdeňka Kudová

Jak vyléčit zlomené srdce, Anna bellová, Motto, 2017

8