Recenze: Jak správně krmit psa

Zdravá strava je bezesporu jedním z nejdůležitějších stavebních kamenů pro vytvoření zdravého života ne jen u lidí, ale i u našich čtyřnohých mazlíčků. Díky ní můžeme předejít mnoha vážným, zdravotním problémům či následkům způsobeným chybným stravováním, těmi jsou například obezita či onemocnění střev. Vždyť již řecký lékař Hippokrates řekl: „Nechť strava je tvůj lék“. S tím jak můžete poznat, co je pro vašeho psa dobré a co ne, vám skvěle poradí praktická kniha Jak správně krmit psa, kterou vydalo nakladatelství Grada Publishing roku 2018.

Autor knihy Dr. Martin Bucksch, který pracuje jako veterinární lékař a výživový specialista, se rozhodl podělit o své znalosti se svými čtenáři. V publikaci rozebírá různé způsoby krmení od hotových, průmyslově vyráběných krmiv přes potravu připravovanou doma až po barfování (krmení syrovými přísadami). Uvádí zde klady a zápory jednotlivých metod, radí před čím je třeba mít se na pozoru a na co se naopak zaměřit.

Dále nám v díle poskytuje nejrůznější praktické rady a tipy týkající se správné a vyvážené výživy. Jednotlivá doporučení jsou v knize zvýrazněný pomocí malých zelených rámečků díky, kterým je určitě nepřehlédnete. Velmi mě osobně zaujal nápad využití bylinek v psím jídelníčku a jejich následném léčebném využití při zdravotních potížích v takzvané fytoterapii. Velmi dobře se mi také osvědčila skvělá myšlenka, jak zařadit do psí stravy více ovoce pomocí speciálních, ovocných koktejlů pro čtyřnožce.

Spisovatel se nás snaží v publikaci seznámit se základními informacemi, které by jsme o psím stravování měli znát. Říká nám, které látky by ve stravě v žádném případě neměli chybět a vysvětluje nám, proč jsou pro psa tak důležité. Dále nás provede celým psím trávením a zaměří se i na možné komplikace, které mohou být s jídlem spojené, jako je například nesnášenlivost potravin, nechutenství či obezita.

Velmi jsem ocenila pasáže zabývající se speciální výživou, kterou vyžadují například staří a nemocní psi, březí feny, štěňata či psí sportovci.

Osobně se mi moc líbila i praktická kapitola, která radí čtenářům, jak poznat zda je jejich pes obézní, podvyživený či akorát.

Mile mě překvapila i poslední část knihy, ve které autor vysvětluje různé mýty a pověry spojené s výživou psů.

Určitě si také myslím, že každého laika jistě potěší i slovníček odborných pojmů ukrytý na konci knihy.

Skvělým doplňkem titulu jsou dvě tabulky vyobrazené na zadní straně desek, které nám sdělují obsah živin a minerálních látek obsažených v některých potravinách (například: ovesné vločky, játra atd.) a základní dietetické principy u vybraných onemocnění (př. cukrovka, onemocnění srdce a další).

Knihu bych určitě doporučila všem milovníkům psů, kterým záleží na zdraví jejich svěřenců a jejich stravování. Myslím si, že by tato kniha rozhodně neměla chybět v knihovně žádného správného pejskaře.

Knihu můžete zakoupit ZDE.

Autor: Zdeňka Kudová

8