Recenze: Ink aneb tajemství psaná na kůži

Životní příběh zaznamenaný na kůži. Láska, úspěchy a všechna vaše tajemství budou odkrytá světu. Vytetovaná černým inkoustem. Vítejte ve světě, kde každý důležitý okamžik ve vašem životě bude zvěčněný na kůži jako tetování. A až zemřete, váš příběh bude žít navždy.

Ve Svatoměstí mají lidé svou kůži jako malířské plátno. Tetování ukazují jejich životní prohry, koho milují nebo jakou práci dělají. Věří, že z tetování lze vyčíst, jestli jde o dobrého člověka nebo zlého. Ti, kteří si to zaslouží, mohou svůj příběh vyprávět i dalším generacím. Po smrti pak z potetované kůže vytvoří knihu, která bude vašim potomkům sloužit jako vzpomínka na vás. Pokud jde však o člověka zlého, stane se z něj Zapomenutý. Jeho tělo i kůže zmizí navždy. Pro místní lidi je to strašlivá představa. Jediná věc, která je děsí ještě více, jsou Prázdní. Lidé, kteří se odmítají nechat potetovat.

V tomhle světě žije i Leora. Když její otec zemře, Leora by dala cokoli, jen aby mohl v paměti ostatních žít navždy. Jenže z jeho knihy někdo kus vyřízl. Její otec měl na kůži něco, co mělo zůstat ukryté. Leora se teď musí zamyslet se nad tím, zda svého otce vůbec znala. A jestli všechno, v co celý život věřila, je skutečně pravda.

První díl série Ink vyniká pohlednou obálkou i příběhem. Autorka stvořila opravdu originální svět, kde se vše točí kolem tetování. Je až mírně děsivé, že tetování tu je důležitější než lidský život. Navíc je námět i mírně morbidní. Hlavně ze začátku vás může vyděsit stahování z kůže. Nejedná se však o žádný krvavý rituál, z kterého by vám vstávaly vlasy hrůzou.

Mladší čtenáři budou z neotřelého světa a nápadu nadšení. Zkušenější nahlédnou trochu do hloubky a odhalí, že kniha v sobě má ukryté jisté poselství. Opravdu můžeme poznat duši člověka podle toho, jaké obrázky si nechá vytvořit na kůži? Nejspíše ne. Možná vás proto bude mírně štvát fakt, že hlavní hrdinka Lenora neochvějně věří v systém a nechápe, že lidé toho mají mnohem více napsaného v srdci, než na kůži.

Celý tento svět vám bude představen do detailu. V knize jsou i krásně napsané pohádky a legendy. Potíž je však v tom, že úvod se táhne do nekonečně a ještě dál. Tak dlouho trvá, než kniha nabere trochu tempa. V podstatě se v ní toho moc neděje a je jen takovým vlažným úvodem do série.  To nejlepší nás pravděpodobně teprve čeká a tenhle díl je jen takový drobný předkrm, která má nás navnadit.

Ink mladší čtenáře nadchne. Knižní gurmáni nebudou naprosto okouzlení, ale i tak si na ní s chutí smlsnou. Čeká vás odhalování tajemství, pár zapeklitých záhad, trocha lásky a nakonec velké překvapení. Právě až na konci začíná ten opravdu zajímavý příběh. Nenechte se však odradit od přečtení, protože Ink je jedinečná kniha. Každý si z ní odnese něco jiného, ale určitě se vám dostane hluboko pod kůži.

Ink: Tajemství kůže, Alice Broadway ,Moba, 2018

8
recenze-ink-aneb-tajemstvi-psana-na-kuziPříběh, který nejvíce ocení mladší čtenáři, ale i starším se zapíše hluboko pod kůži.