Recenze: Druhá sezóna Daredevila je mnohem temnější a akčnější

Daredevil, superhrdinský seriál, který vznikl spoluprací Marvelu a Netflixu. Tyto dva televizní velikáni společně pracují na několika dalších projektech, v současnosti na Jessica Jones a do budoucna  se na obrazovky dostanou ještě Luke Cage, Iron Fist a konečné seriál, vzniklý spojením všech hlavních hrdinů, The Defenders. Daredevil se z komiksu poprvé dostal roku 2003, kdy jej v prvním standalone filmu zahrál Ben Affleck. S tímto fiaskem nemá tento seriál naštěstí nic společného.

Matt Murdock alias Daredevil je speciální hned v několika věcech. Již od prvního pohledu si každý všimne jeho zvláštní masky zakrývající oči. Je to kvůli tomu, že Matt jako malý oslepl. Jeho zrakem se staly sluch a čich a po speciálním tréninku se stal nebezpečnějším, než většina zdravých lidí. Pracuje v New Yorku, v části zvané Hell´s kitchen (Pekelná kuchyně). Ve dne jako právník, v noci jako tajemný ochránce zákona.

Herecké obsazení bylo v první sérii naprosto úžasné a jsem rád, že ve druhé sérii si pověst nezkazili. Hlavní roli Matta Murdocka/Daredevila dostal Charlie Cox. Ten hrál v několika menších rolích jako Teorie všeho nebo Hvězdný prach, ale řekněme, že jej doposud nikdo neznal. Roli Daredevila zvládl na jedničku. Podařilo se mu zachytit nejen jeho humánní a dobrosrdečnou stránku, nýbrž i tu temnou, agresivní a brutální. Jeho dva nejlepší přátele a spolupracovníky hrají Deborah Ann Woll a Elden Henson, oba též poměrně neznámí. Hlavního padoucha v první sérii Wilsona Fiska/Kingpina si zahrál Vincent D´Onofrio, kterého si můžeme pamatovat z nedávného Jůrského světa. Mimo postav z první série se nově představí Jon Bernthal jako Frank Castle/ Punisher. Někteří jej  znají jako Shanea ze seriálu Živý mrtvý, kde odvedl dokonalou práci a jsem rád, že se svým nadšením pokračuje. Nakonec se objeví další velmi důležitá komiksová postava, Elektra, kterou ztvárnila herečka Elodie Yung. Ta se letos ještě objevila ve filmu Bohové Egypta.

Daredevil-1První sezóna se k odběratelům Netflixu dostala v minulém roce. Zavedla nás na samotný začátek kariéry Matta Murdocka nejen jako právníka, ale i jako samotného Daredevila. Čeho v první sezóně bylo opravdu nedostatek, byly akční scény. Hlavním tématem byla špionáž, intriky a všemožné machinace. Spíše se jednalo o představení našich hlavních hrdinů a jejich psychiky. Pořádné akce se nám dostalo až ke konci a přesně tak jak první série skončila, druhá začíná. Tvůrci nám konečně chtěli darovat Daredevila takového, jakého známe z komiksu. Nebezpečného, brutálního lovce zločinců.

Herecké výkony se od první série ještě zlepšily. Přesto je zde jeden, který značně vystupuje do popředí. Jon Bernthal jako Punisher je naprosto nezapomenutelný. Jeho entuziazmus pro zabíjení lidí a spousta tajemství, kterými je obklopen, z něj dělají zprvu chladného zabijáka bez emocí a výčitek. Byl jsem příjemně překvapen, když se objevil Vincent D´Onofrio jako Wilson Fisk. Stejně jako v první sérii, i kyž pouze krátce, zazářil jako padoušská jednička. Za zmínku určitě stojí propracované kostýmy.

Daredevil - 3Celý seriál se tolik odlišuje od ostatních superhrdinských seriálů, že některé pasáže jsou jako z cela jiného seriálu. Na rozdíl od seriálů DC, nedochází k nehezkým CGI momentům a veškeré akční scény jsou založeny čistě na schopnostech kaskadérů. Na seriálech je nádherná jedna věc. Rozdíl mezi prvním a posledním dílem je přímo nepředstavitelný. Jsem rád, že na stejné cestě je i 2. sezóna Daredevila. Příběh je opět velice zamotaný. Každým dílem se příběh komplikuje a k celému odtajnění dochází až v díle posledním. Tato sezóna je originálnější ještě jednou věcí, a to rozdělením příběhové linie na dvě části.

Největším plusem seriálu je jednoznačně smysl pro detail a úžasná kamera, kterou je v současných seriálech opravdu těžké najít. V této sérii také narazíme na nejlepší scénu celého seriálu a na jednu z nejlepších bojových scén vůbec. Jednorázově natočená bojová scéna, s úžasnou kamerou. Posuďte samy.

Dobré herecké obsazení, povedená kamera a zábavné akční scény. Přejděme k těm horším věcem a tím je příběh Matta Murdocka jako právníka. V této sérii většinu denního světla prospí a nebo stráví zotavováním ran. Jeho roli proto plně přebírají kolegové, kteří mají v seriálu až příliš velkou úlohu. Když se před tímto faktem zavřou oči, Daredevil je zábavný seriál, který pochopí i komiksový neznalci.

Alexander Nardelli