Recenze: Apokalypsa v Hollywoodu je nudnější, než byste čekali

Apokalypsa v Hollywoodu slibovala v traileru pěkně nechutnou vyvražďovačku hollywoodských celebrit. Místo toho ale v kině dostanete povrchně psychologickou sondu do povrchního přátelství několika herců, kteří zůstali coby přeživší v domě Jamese Franca.

Šestice mužů (James Franco, Jonah Hill, Seth Rogen, Jay Baruchel, Craig Robinson a Danny McBride hrající sami sebe) přežijí invazi naznámého vetřelce, která zničí celé Los Angeles a uvrhne ho do plamenů. Z párty, která se předtím odehrávala u Franca doma, se stanou jatka, když všichni vyběhnou před dům v obavě před zemětřesením. thisistheend1

To je první akční scéna, po které následuje dlouhá, příliš dlouhá část filmu, ve které šestice přátel (i nepřátel) přežívá v luxusním sídle, dělí se o jídlo, požívá poslední zbytky drog a zvažuje, jak přežít. Ven se už téměř nepodíváme, takže ona titulní apokalypsa je jen záminkou, aby herci mohli řešit své vzájemné vzahy, odkazovat na své filmové role a filozofovat o údělu herce.

Zde vyvstává otázka, proč by to diváka mělo zajímat. A je to dobrá otázka. Ač mám podobné filmy ráda a zákulisí života celebrit mě zajímá, sledování tohodle filmu pro mě byla úporná nuda, místy téměř trápení. Hoši si natočili film o sobě a pro sebe, aniž by vnášel nové světlo do jejich filmových rolí nebo ukazoval skutečnou tvář Hollywoodu. Je totiž zřejmé, že herci, ačkoliv představují sami sebe, hrají více či méně nesnesitelné postavy a zacházejí až do krajnosti.

Očividně je to baví, ale pro diváka to překvapivě příliš zábavné není. Setha mají všichni rádi, Jaye naopak nikdo, Jason si hraje na dobráčka, ale ve skutečnosti je falešný, Craig je dobromyslný černoch a Danny slizký parchant. A James Franco je frajer, který je však drsný jen ve svých filmech. Ve skutečnosti jsou herci slabí, jak neopomene zmínit Craig. Na silné si jen hrají. Je to tvrzení, které by z příběhu vyplynulo samo od sebe už v prvních minutách filmu. Ale oni ho musejí ještě zdůraznit, snad aby divák ocenil, že si dokážou dělat srandu sami ze sebe a ze své profese. Místo sympatie jsem však cítila pravý opak. Herci ze sebe totiž dělají nesympatické lidi, s nimiž je těžké mít slitování.

Pokud divák čeká apokalyptické scény, akci, triky, litry krve a zábavné způsoby smrti slavných tváří, bude velmi zklamán. A zklamaní budou i ti ostatní, kteří čekají nenáročnou zábavu. Apokalypsa v Hollywoodu je opravdová nuda, bavit se u projekce mohli snad jen sami protagonisté, kteří si přitom pořádně potáhli trávy. Pointa je sice zábavná a konec přímo katarzní, ale ani to nevynahradí hodinu a půl plytkých dialogů a zcela předvídatelných zvratů.

Co se týče vizuální stránky, tvůrci měli očividně dobrý přístup ke všemu, co potřebovali. Triky jsou bezvadné, a proto je škoda, že jich je tak málo. Jakákoliv cesta ven z domu je vítaným zpestřením. Monstra jsou opravdu děsivá a budování atmosféry slušné, tak proč nám není dopřáno víc se bát a míň poslouchat zbytečné rozmíšky herců, kteří ani nejsou bůh ví jak slavní? This_Is_The_End_36990

V zámoří možná film zaboduje, protože diváci budou mít k „dramatu“ odehrávajícímu se v domě přece jen víc pochopení. Možná jim nebude vadit doslovnost, s jakou herci řeší své spory. Snad jim nejdelší část filmu nebude připadat otravná, nudná a zbytečná, ale naopak k popukání. My jsme od Hollywoodu ale hodně daleko. A ať chci nebo ne, od Hollywoodu čekám líbivé trháky, ohromující triky a dojímavé příběhy. Apokalypsa v Hollywoodu nemá ani jedno. A postrádá i vtip, nadsázku a lehkost nezávislé tvorby. Možná, že by Hollywoodu nějaká ta Apokalypsa neuškodila.

Apokalypsa v Hollywoodu
This is the End
USA, 2013, 107 minut

Režie: Seth Rogen, Evan Goldberg
Hrají: James Franco, Jason Segel, Jonah Hill, Seth Rogen, Michael Cera, Paul Rudd, Emma Watson, Jay Baruchel, Danny McBride, Craig Robinson, Rihanna, Aziz Ansari, David Krumholtz, Martin Starr, Mindy Kaling, Evan Goldberg, Jason Trost, David Jensen, Ricky Mabe, Jason Cox, Philippe Radelet, Channing Tatum, Michelle DeVito

4
recenze-apokalypsa-v-hollywoodu-je-nudnejsi-nez-byste-cekaliApokalypsa v Hollywoodu postrádá vtip, nadsázku a lehkost nezávislé tvorby.