Recenze: 6. série seriálu Peaky Blinders je nejtemnější a nejméně akční

Na konci 5. série dnes již kultovního seriálu Peaky Blinders se zdá, že se Thomas Shelby zastřelí. Nestane se tak, čehož bude Tommy Shelby ve stále skvělém podání Ciliana Murphyho ještě hodně dlouho litovat.

Šestá série nabídne opět známé postavy rodiny Shelbyů s centrem kolem proklínaného, ale magneticky přitažlivého Tommyho. Nových šest dílů nepotěší diváky, kteří čekali další nášup promyšlených twistů a skvělých triků hlavy rodiny Shelbyů. Twistů se dočkáte, ale daleko více budete s hlavními postavami přemýšlet nad životem a smrtí. A smyslem toho jejich kriminálního pinožení.

Seriál se zahaluje do šedivé a deštivé mlhy, smrt je téměř hmatatelná a výrazně se propisuje do vyznění celé šesté série. Cikánská větev rodiny k tomu ještě přispívá temnými čarodějnickými prokletími a hovory s již mrtvými členy rodiny.

Politická linka rozehraná v páté sérii pokračuje a vyvíjí se – na scénu přichází nový hráč, americký gauner Jack Nelson, jehož snacha Gina chodí s Michaelem, nevlastním bratrem Tommyho, a Nelson je tu jako příznivce americké verze fašismu připraven rozšířit vliv této zhoubné ideologie napříč Evropou. K čemuž mu slouží nám již dobře známý anglický fašista Mosley, ale jako prostředník i Tommy Shelby, který se snaží jen udržet svůj byznys s opiem ve hře.

Na scéně se dokonce objeví Žid Alfie se zjizvenou tváří Toma Hardyho, a vy tušíte, že jeho role nebude plonková. Politická a kriminální linka je tentokrát jednodušší, přímočarejší. Série nedokáže ani všechny linky uzavřít, ani je náznakem vyřešit. Příběh se podřizuje stavu Shelbyho rodiny. Zadumané a temné rozhovory o smrti jsou na denním pořádku. Asi nejlepší z nich je rozhovor Tommyho s věčně sjetou troskou jeho bratra Arthura ve sklepení u sudů vína. Celá šestá série je procházkou temným tunelem bez záblesku světla na jeho konci.

Abych vás příliš nevyděsil, dočkáte se i těch promyšlených zvratů a ne všechny budete očekávat. Série tak dokáže být napínavá až do závěrečných titulků, přesto že nenabízí takovou škálu akční podívané.

Není vůbec vyloučené, že Peaky Blinders budou mít další pokračování, diváci si ho budou žádat. Ponurá projížďka mezi hroby s opět skvěle syrovým a úpěnlivým soundtrackem anglické nezávislé scény vás asi přiměje šáhnout po sklenici whiskey a cigaretě. Není to veselá podívaná, ale řádně rozervaná a baladická. Myslíte si, že vás Tommy Shelby tentorkát už nadobro opustí?

Kubin

9
recenze-6-serie-serialu-peaky-blinders-je-nejtemnejsi-a-nejmene-akcni. Celá šestá série je procházkou temným tunelem bez záblesku světla na jeho konci.