Recenze: 100 způsobů, kterými si zbytečně komplikujeme život není dobrá motivace

100 způsobů, kterými si zbytečně komplikujeme život je motivace

Kniha 100 způsobů, kterými si zbytečně komplikujeme život se týká motivace. Na Slovensku získala titul Kniha roku 2017 v kategorii životní styl má za úkol lidi motivovat ve zkvalitnění života a udělat je šťastnějšími.

Autor Dušan Kadlec v knize rozebírá jednotlivé situace, které nejsou v souladu se spokojeným životem a snaží se dávat rady, jak je napravit. Neuvědomuje si však, že v některých případech to není tak lehké a podává spíše jeho názory na věc, které neobsahují i možné hlubší problémy. Celý koncept knihy 100 způsobů, kterými si zbytečně komplikujeme život spočívá v tom, aby si člověk uvědomil, že za to, jak vypadá jeho život, je zodpovědný jen on sám. Pokud v nějaké oblasti tápe, může to změnit.

Čím se kniha 100 způsobů, kterými si zbytečně komplikujeme život například zabývá?

• Financemi
  • Strachy
  • Životním stylem
  • Stravováním
  • Vztahy s druhými lidmi
  • Pořádkem v sobě i kolem sebe
  • Motivací

Člověk by si během čtení jednotlivých bodů měl uvědomit, jaké kroky by měl podniknout a  jaká rozhodnutí udělat k tomu, aby byly jeho zítřky snadnější a bezproblémovější. Motivuje, na to lidé slyší. Bohužel jde pouze o myšlenky autora, které nejsou ničím podložené a chybí i odbornější pohled. Větší smysl dávají v tomto případě vložené citáty jiných autorů.

Kniha 100 způsobů, kterými si zbytečně komplikujeme život je napsána v duchu rádoby pozitivní energie a motivace, která v současné době tolik frčí. Dušan Kadlec chtěl zřejmě následovat kroky těch, kteří se o kladné změny již zasloužili. Obávám se však, že se mu to tak úplně nepovedlo. V knize nejsou žádné novinky. Dle mého názoru jde o naprosto základní věci, které každý zná a pokud se tématu životní motivace někdo věnuje více, pak pro něj bude kniha zklamáním. Na druhou stranu může kniha také pomoci. Třeba těm, kteří mají vše, co k životu opravdu potřebují, jen se nějakým způsobem hledají nebo si potřebují ujasnit některé oblasti svého života. Kniha je pěkným opakováním toho, co bychom měli vnímat a brát jako samozřejmé, aby o tom nemusely být psány knihy.

Prohraná sázka na pozitivní energii i motivaci

Autor hned na začátku upozorňuje na to, že neví, o čem chce vlastně psát. Mám pocit, že si tím není jistý dodnes, držel se však tématu motivace. Myšlenky se na spoustě stranách opakovaly, někdy byla věta napsána stejně třikrát za sebou, pouze v obměněné podobě. Spousta těchto myšlenek je napsána již blogu autora, na který kniha několikrát odkazuje.  Čtenář tak může mít pocit, že jde pouze o reklamu, jak na něj přitáhnout čtenáře, nic víc.

Kniha byla napsána dost svěže, což je v pořádku. Trochu víc stylistické gramatiky by ale neuškodilo, osobně očekávám od spisovatele lepší písemné dovednosti. Gramatická korektura byla také provedena dost špatně.

Suma sumárum nebyla původní myšlenka špatná, motivace se vždy hodí, ale dle mého byla psána horkou jehlou a více promyšlenosti by jí rozhodně neškodilo.

Knihu můžete zakoupit ZDE.

Barbora Aydin