První světová válka ve strategii Iron Harvest trochu jinak – s obřími roboty

V alternativní realitě, stvořené polským umělcem Jakubem Rozalskim, proběhla první světová válka trošku jinak. Lidstvo během ní vynalezlo obrněné mechy, kteří brzy ovládli bojiště a i když válka už před lety skončila, mezi třemi mocnými frakcemi, inspirovanými Německem, Polskem a Ruskem, se schyluje k dalšímu ničivému konfliktu. To je základ chystané real-time strategie Iron Harvest, která před pár dny zahájila kampaň na kickstarteru.

Další válka na dohled

A nutno říct, že kampaň více než úspěšnou – minimální potřebnou částku 450 tisíc dolarů se podařilo vybrat během dvou dnů. Není se ostatně čemu divit. Rozalského svět si každý milovník techniky zamiluje na první pohled, takže vytvoření hry na jeho základě se přímo nabízí. Vývoje se ujalo studio KING Art Games, které za sebou už má několik úspěšných kickstarterových projektů a hry jako The Dwarves či The Book of Unwritten Tales.

Iron Harvest se bude soustředit především na kampaň pro jednoho hráče z pohledu všech tří stran konfliktu. Saská říše je inspirovaná Německem a představuje průmyslově silnou a moderní zemi s militaristickými sklony. Rusviet pak nahrazuje Rusko, obra na hliněných nohou s obrovským průmyslovým a populačním potenciálem, kde za nitky tahá tajemný Grigori Rasputin. A mezi těmito mlýnskými kameny se nachází Polonia – velká zemědělská země, která se snaží přežít mezi mocnými sousedy a proto urychleně modernizuje armádu.
Všechny tři frakce budou mít více než 40 různých jednotek a 9 hrdinů s unikátními schopnostmi. Zatím ovšem známe jen tři z nich – polonskou dívku Annu, odstřelovačku, jež se stala symbolem odporu. Za Sasy je to pak slavný a zkušený velitel Gunter. Rusviet bude reprezentovat špionka Olga. Každý z bnich bude mít navíc k dispozici i unikátní zvířecí doprovod, vybavení či bojového mecha.

KOUKNI SE  Nintendo představilo vylepšený Switch

Pěchota versus stroje

Do války by se nejspíš nechtělo nikomu z nás, obzvláště ale ne do role pouhého pěšáka. Nebožáka, co je první na ráně a většinu času musí trávit v bahně. Ještě horší to budou ale mít pěšáci v Iron Harvest. Jedna věc je nepohodlí zákopů, druhá věc je ovšem fakt, že za těmi zákopy majestátně kráčí gigantické nepřátelské stroje. Obrovské kovově obludy, ježící se množstvím děl a kulometů. Bojoví mechové všech velikostí budou v Iron Harvest zkrátka hrát ústřední roli.

To však zdaleka neznamená, že by pěchota byla jen ozdoba bojiště. Obří roboti sice představují komplikaci, ale nic, s čím by si pěšáci neporadili – v Iron Harvest proto budou mít možnost vybavit se různými zbraněmi, včetně ničivých protipancéřových. Na válečném poli tak bude pěchota stále hrát důležitou roli, ačkoliv umírat pěšáky nejspíš uvidíme ze všeho nejčastěji.
Iron Harvest na první pohled připomíná druhoválečnou strategickou sérii Company of Heroes. Spousty společných prvků budou obě hry mít i co se týče herních mechanik. I Iron Harvest bude real-time strategie se stavbou základny a i zde najdeme propracovaný model destrukce prostředí. Tady bude dotažen téměř k dokonalosti a vývojáři slibují, že když budeme mít dostatečně silnou zbraň, zničitelné bude v podstatě všechno.

A co dál?

Kickstarterová kampaň sice už byla úspěšná, ale stále zbývá téměř měsíc a lidé stále posílají peníze. Vývojáři se tedy rozhodli přidat další dodatečné cíle až k hranici 1,5 milionu dolarů. Pokud se toto číslo podaří pokořit, čeká nás ve hře i multiplayer v podobě skirmishe i kooperativní hry, „filmové“ cut scény i DLC navíc zdarma.
Pokud půjde vše podle plánu, hra vyjde v prosinci roku 2019 na PC, PS4 a Xbox One.

Předchozí článekRudá volavka – neuvěřitelný příběh jednoho bestselleru
Následující článekRecenze: Dominion – dekadentní podívaná do světa démonů a padlých andělů

Komentuj

Vlož komentář
Vaše jméno

three × one =