První recenze: A Star Is Born je kvalitní něžná love story

Čtvrtého října bude mít v našich kinech premiéru režijní debut Bradleyho Coopera A Star Is Born. Cooper zároveň spolupracoval na scénáři a hraje hvězdu country Jacksona Mainea, který objeví neznámou talentovanou zpěvačku Ally (Lady Gaga). Když se oba vrhnou do vášnivého milostného vztahu, Jack přiměje Ally k vystupování v záři reflektorů a katapultuje ji tak ke slávě. Ale když Allyin raketový start zastíní jeho vlastní kariéru, Jack stále obtížněji nese svůj ústup z velkých pódiích a o to více se potýká se svými vnitřními démony.

Recenzent Andy Howell o filmu napsal: „Ze začátku jsem měl spoustu důvodů být skeptický. Je to čtvrtá verze stejnojmenných filmů, Cooperova první zkušenost za kamerou a největší herecká role Lady Gagy. Režie ve filmu funguje naprosto skvěle. Každá scéna je postavena tak, aby vyždímala maximum emocí. Někdy uvidíte, jak obě postavy spolu píší velmi důvěrnou píseň, ale poprvé ji celou uslyšíte na pódiu, kde to vypadá, že účinkující odhalují magii své vlastní skladby spolu s davem. Někdy zase uslyšíte píseň poprvé rovnou na pódiu a teprve potom se za pomocí střihů dozvídáte více o tom, jak byla celá skladba složena.

A Star Is Born není tradiční muzikál. Každý hudební moment slouží jako opora ději a má své opodstatnění. Všechny písně jsou ve filmu v kontextu a díky tomu mají maximální dopad na divákovy emoce.

Dále musím pochválit oba představitelé hlavních rolích za nadpozemské výkony. Lady Gaga má superschopnost, díky které je schopna vyjádřit veškeré své emoce a pocity skrze svůj zpěv, aniž by je musela ukazovat na své tváři nebo řečí těla. A Cooper naplno ukazuje své herecké kvality a za mě osobně překonal i takového Jeffa Bridgese ve filmu Crazy Heart.

Image result for a star is born

Dle mého názoru o tomto filmu ještě hodně uslyšíme. Má potenciál na několik nominací na Oskara, dokonce i v hlavních kategoriích. A Star Is Born se velmi zamlouvá kritikům, ale má potenciál oslovit i široké publikum, z čehož by mohl vyplynout slušný zisk.“

Recenzent Owen Gleiberman pro server Variety napsal: „A Star Is Born je přesně ten film, který všichni chtějí vidět, ale málokdy se nám ho dostává. Je to Hollywoodský film s přesahem do něčeho o dost hlubšího a opravdovějšího. Je to už čtvrtý remake filmu z roku 1932, ale přesto má film svůj vlastní charakter a originální styl.

Ona získává všechen věhlas a slávu, zatímco z něho se stává troska bojující se svými démony, v tomto případě s alkoholem. Toto je vcelku klasický námět Hollywoodských filmů, hlavně muzikálů. Ale A Star Is Born dokázal z tohoto nápadu vytřískat něco zcela nového. Celý film nikdy nezačne působit přiliš melodramaticky nebo přehnaně klišé. Místo toho se Cooperovi povedlo napsat uvěřitelný příběh, ve kterém každá scéna začíná něčím obyčejným a končí dramatickým vyústěním, které posouvá příběh stále dál.

Image result for a star is born

Na filmu je geniální Cooperův herecký výkon. Ve filmu vidíme prudký střih ze scény, kdy je Jackson na vrcholu své slávy a zpívá na pódiu, na scénu, kdy Jackson sedí v autě, pije láhev ginu a je zcela na dně. Cooperovy reflexy, jeho úsměv i hluboký hlas, kterým v této scéně vrčí, jsou perfektní způsoby, jak zpracovat takovou postavu.

Cooper tímto filmem zároveň vzdává poctu starším muzikálům a často uvidíte narážky i na starší verze tohoto příběhu. A Star Is Born je rozhodně nadprůměrný muzikál, který si zaslouží pozornost.“

Na trailer k filmu A Star Is Born se můžete podívat zde:

Pavel Melotík