To nejpodstatnější, co potřebujete vědět o Assassin’s Creed Origins

Assassin’s Creed Origins nás vezme do starověkého Egypta za vlády královny Keopatry (byl zmíněn rok 49 před Kristem). Už to je výrazná změna oproti předchozím dílům, které se časově posouvaly dopředu. Změn je ale mnohem víc. Kromě atraktivního prostředí nabízí Origins například i výrazně upravený bojový systém a nové pojetí příběhových i nepříběhových úkolů. Všechny nejdůležitější změny a zajímavosti jsme pro vás shrnuli v tomto článku.

Šerifem ve starověkém Egyptě

Egyptská královna Kleopatra pocházela z řeckého královského rodu a po její smrti se Egypt stal římskou provincií. V této době se tu tak mísily tři možná nejsilnější kultury své doby – egyptská, řecká a římská. Podíváme se do Alexandrie a navštívíme i Memfis. V traileru jsou vidět velké pyramidy v Gíze, ale měst, vesnic a osad bude ve hře značné množství. Herní mapa má být totiž stejně velká jako ta v Assassin’s Creed Black Flag.

Graficky vypadá hra naprosto úchvatně a vzhledem k relativně blízkému datu vydání (1. 10. 2017) se neočekává downgrade. Pouště plné skal a egyptských staveb doplňují živoucí osady a města plná lidí. Ti mají denní režim naprogramovaný tak, aby působili jako skuteční obyvatelé fungujícího světa.

Hlavní postava Bayek se honosí titulem Medžaje, což byl ochránce lidu, dnes bychom řekli policista či šerif. Bayek je především skvělý bojovník, který umí ovládat všechny možné zbraně od dýk přes luky až po obouruční sekery. A samozřejmě jsme v AC, takže bleskově zvládá šplhat na skály, budovy i pyramidy. Oplývá i pro sérii typickými stealth dovednostmi. Cenným společníkem je mu sokol Senu, jehož očima budeme moci prozkoumávat okolí, označovat si nepřátele, hledat questy a podobně.

V sérii se tradičně objevují známé historické postavy, jako například Leonardo da Vinci a spousta dalších. Ani Assassin’s Creed Origins nebude výjimkou a prý ve hře uvidíme i samotnou Kleopatru. Nezapomínejme ale, v jakém časovém období se pohybujeme. Je docela dobře možné, že se setkáme i s Juliem Caesarem či Marcem Antoniem. A i když jsou to jen spekulace, možná se i zúčastníme slavné námořní bitvy u Actia, kde se rozhodlo o osudu Egypta. Z názvu Origins vyplývá, že se dozvíme něco o založení řádu tajemných asasínů. Bude snad řád vrahů odpovědí na římskou okupaci Egypta?

KOUKNI SE  V hlavní roli taktického RPG Mutant Year Zero jsou prase a kachna

Nový soubojový systém

Kdo hrál předchozí díly, ten ví, že souboje v AC byly většinou dost primitivní. Stačilo držet tlačítko pro obranu a hlavní hrdina vykryl prakticky všechno. Člověk nemusel být ani moc dobrý a po pár minutách už u jeho nohou ležely klidně desítky nepřátel (výjimku představoval např. Unity). Na druhou stranu souboje byly velmi efektní a připomínaly akční film.

Tomu je konec. Soubojový systém byl přepracován, animace vypadají mnohem akčněji, stoupla obtížnost a do hry přibyli regulérní bossové. Nejvýraznější změnou je, že nepřátelé teď mají ukazatel zdraví. Byli jsme zvyklí, že se správným načasováním nepřátele zabijeme okamžitě. Teď už ne, můžeme do nich řezat mečem, několikrát je bodnout a seknout, ale dokud mají životy, nejsou z boje vyřazeni. Ani skrytá čepel nebude jistota okamžitého zabití. Zvláště bossové budou představovat problém i pro zkušenější hráče. Aspoň podle novinářů, kteří měli tu čest si souboj s jedním bossem zkusit na festivalu E3. Gladiátora v aréně udolávali i 20 minut.

Hra počítá se širokou plejádou zbraní s různou efektivitou a dosahem. Samozřejmostí je skryté asasínské ostří, ale ve hře budou i dýky, meče, sekery, kopí a další originální zbraně, jako např. zahnutý meč chopeš. Čekají na nás i pasti, jedy a kouřové bomby. Poprvé bude ve hře štít, pomocí kterého půjde vykrývat útoky, ale zdaleka nebude představovat jistou a neproniknutelnou obranu. Arzenál pak doplní luky prazvláštních vlastností. Půjde například střílet několik šípů najednou nebo letící šíp ovládat a navádět k cíli.

RPG prvky a podivný stealth

RPG prvky jsme mohli v sérii vidět i dřív, ale v Origins budou mít zatím největší slovo. Bayek bude mít poměrně rozsáhlý strom schopností rozdělený na bojové, lovecké a věštecké. Schopností budou desítky a půjde třeba o ovládání divokých zvířat, používání kouřových bomb, vyjednávání lepších cen v obchodech atd. RPG nám připomene i honba za lootem v podobě zbraní či zbrojí s lepšími statistikami.

KOUKNI SE  Úžasné ukázky z Red Dead Redemption 2 odhalují přednosti očekávané hry

Při boji bude možné využívat i okolí. S různými variacemi na zápalné sudy jsme se setkali už dřív. Přibudou stacionární zbraně jako různé balisty a z Far Cry si Origins vypůjčil klece s divokými zvířaty, které je možné vypustit a zaměstnat tak nepřátele.

Co z ukázek vypadá vyloženě špatně, je stealth. Zdá se, že bude mít ve hře jen formální složku, protože nepřátelé si nevšímají mrtvol, Bayeka nevidí ani v případě, kdy mu kouká půlka těla z křoví a když už ho zaregistrují, často uplyne až několik vteřin, než je napadne vytáhnout meč a vyvolat poplach. Pasáže, kdy se za někým plíží vražedný asasín a dotyčný ho prostě jen sleduje a čeká na jeho kudlu ve svém krku, působí dost rozpačitě. Na plížení a umělé inteligenci nepřátel by měli tvůrci určitě ještě zapracovat. Zajímavě na druhou stranu zní možnosti využít k odlákání pozornosti prostředí. Například zapálit lodě v přístavu.

Skryté dějové linky, crafting a magie

Assassin’s Creed Origins reaguje na kritiku předchozích dílů a odstranil minimapu zaplavenou nejrůznějšími ikonkami. Mapku nahradil systém podobný Skyrimu, kdy vidíme směr k úkolům či různým důležitým místům na liště. To je přehlednější a nepůsobí to tak chaoticky a zmateně.

Velmi zajímavě zní i to, že úkoly budeme muset hledat. Některé dějové linky budou úplně skryté a pokud je neobjevíme, klidně je budeme moci minout. Což znamená, že nebudeme mít pocit zahlcení a zároveň bude svět plný překvapení a bude vybízet k napínavému prozkoumávání. Tvůrci avizují, že se na příběh a herní svět velice soustředí, takže nejspíš ani nepůjde o nudné generické úkoly á la najdi, zabij, vrať se.

V Egyptě pochopitelně nesmí chybět hrobky a jejich vykrádání. Takové pasáže už z AC známe, ale vesměs nebyly moc propracované. To se má změnit a do hry přibude průzkum hrobek s jednoduchými hádankami, jako to známe třeba z Tomb Raidera.

KOUKNI SE  BioWare otevírá test hry Anthem!

Crafting byl ve svých počátcích výtečným prvkem. Dokonce tak výtečným, že se začal nuceně přidávat i do her, ve kterých působí zbytečně. Origins má crafting obsahovat v podobě, kterou známe třeba ze třetího Far Cry. Chceš nosit po kapsách víc kouřových bomb? Ulov lva a z jeho kůže si ušij kapsu navíc! Tento prvek už může působit zastarale a co je nejhorší, může klidně kazit zážitek ze hry.

Někteří za to sérii AC nenávidí, jiní to na ni zase milují, ale je faktem, že magie a science fiction k ní už prostě neodmyslitelně patří. V prvním dílu nám spadla čelist ze závěrečného souboje s “mágem”. Nemluvě o tom, že artefakt, za kterým jsme se celou tu dobu hnali, byla jakási holografická mapa. Obří had na konci traileru nasvědčuje tomu, že Origins se rozhodně nebude držet v mantinelech reality. Leda by snad šlo o halucinace či nějaké drogové poblouznění. Egyptská mytologie je ovšem tak bohatá a atraktivní, že ji možná tvůrci využijí a setkáme se tak s bytostmi egyptských pověstí. Podle vývojářů má koneckonců náboženství hrát v Assassin’s Creed Origins výraznou roli.

Závěrem

Je vidět, že roční pauza ve vydání hře prospěla a vývojáři jí věnovali mnohem víc péče, než bylo v poslední době u série zvykem. Přeci jen, vydávat nový díl každý rok asi nebyl nejlepší nápad. Kromě výše zmíněného potěší i detaily jako možnost bojovat ve vodě (např. s nilskými krokodýly), ovládat lodě, nebo si z pyramidy udělat skluzavku a projet se po jejím povrchu. Na hře navíc pracuje tým, který vytvořil Black Flag, takže před sebou dost možná máme nejlepší část série za dlouhou dobu.

 

Jan Marek

Komentuj

Vlož komentář
Vaše jméno

19 − two =