Nejlepší herní návrhy. Artbooky plné kreseb a maleb

Návrhy. Artbooky. Knížky plné konceptů, nápadů a hlavně kreseb a maleb. Některé jsou velké, některé malé, některé nic moc, ale některé, některé jsou mistrovské kousky.

The Art of Last of Us

Tahle tlustá kniha v solidním, pevném obalu, kterou stejně jako většinu z našeho seznamu vydalo vydavatelství Dark Horse, nás zavede do zákulisí mega uspěšné exkluzivky pro PlayStation, The Last of Us. V první kapitole nám představí koncepty hlavních hrdinů, jejich zasazení do různých prostředí, v různých polohách a různém oblečení. Následující část “Cesta” nás kompletně provede hrou, se všemi prostředími, ať už se jedná o základní lokaci při prvním propuknutí katastrofy, přes postapokalyptická města. A přes kapitolu, která popisuje různé fáze vývoje a různé druhy infikovaných, se dostáváme ke klasickým věcem jako jsou předměty nebo návrhy prostředí. Pak ale, což je zajímavé, nám dokonce umělci stojící za přípravou propagace hry představí svou práci a některé z nejdůležitějších návrhů, které byly použity v reklamní kampani.

 

The Legend of Zelda: Hyrule Historia

Bichle stylizovaná do fantasy stylu, pod jejímž papírovým přebalem se skrývá kopie barevné titulní stránky zlatou linkou na kůži podobné textuře. Narozdíl od jiných artbooků, tenhle není jen tak na prohlížení. Koncepty nejsou zpracovány tak hezky jako u jiných knih. Ale na tom nezáleží. Protože tohle je záležitost pro pravé fanoušky. Nekonečné popisky a text vám popíší svět a všechno v něm do nejmenších podrobností v naprosto zaplněných stránkách.

KOUKNI SE  Nejlepší hry roku 2018

 

 

 

The Art of Bioshock Infinite

Stejně jako u předchozího kousku i zde je přebal na pevné vazbě, která má, znovu, zajímavou texturu, vyvolávající dojem staré knihy. Jedná se o velmi kvaliní artbook s dobrým tiskem a tlustými stránkami. První návrhy z knížky podle všeho vznikly před tím, než měla hra vůbec jméno. Je tedy hezky vidět, jak se hra změnila v průběhu vývoje. Můžeme vidět nepřátele, NPC, předměty, nebo třeba vzducholodě. To všechno v typickém stylu BioShocku. Stejně tak jsou nám představeni hlavní hrdinové. Je dokonce zachycena vlastnost postupného trhání oblečení, která se bohužel do hry nedostala. Zároveň jsou zde návrhy propagandistických plakátů. A všichni přece milují propagandistické plakáty.

 

The Art of Destiny

Čtvercová knížka, která sází především na estetičnost. Text je pro sraby, a proto v tomto artbooku dominují převážně barevné malby prostředí, proložené občasnými kresbičkami postav. Ale funguje to tak a vypadá to sakra dobře.

 

 

 

Svět Zaklínače

Tato de facto příručka (jejíž jsem sám hrdým majitelem) je, jak její podnázev hlásá, vhodná (nejen) pro herní fanoušky. Takže ať už jste si Bílého Vlka oblíbili díky hrám, knihám nebo snad úžasnému seriálu, tohle je něco pro vás. Kniha nám nabízí spoustu obrázku ze všech dílů hry, ať už se jedná o návrhy, malby a kresby, nebo rendery, proložené velkým množstvím textu, který nás jaksi učebnicovým způsobem zavede do Severních Království a přilehlého okolí a fanouškům může poskytnout dost informací o jejich oblíbeném fantasy. Ať už se jedná o historii a geografii, zaklínačský cech, magii, monstra, nebo samotného Geralta z Rivie, o tom všem se v této úžasné knize dozvíte. Takže pokud stejně jako já patříte mezi Gwynbleiddovi fandy, určtě zvažte koupi.

 

Komentuj

Vlož komentář
Vaše jméno

fifteen − fourteen =