Jak pečovat o své vlasy, aby byly krásné a zdravé

Pokud vám přijde speciální péče o vlasy nadbytečná a nějak zvlášť se jimi nezabýváte, děláte velkou chybu. Vlasy si zaslouží vaši pozornost stejně jako všechny další části těla. Taková pleť má na rozdíl od nich alespoň schopnost regenerace. Jakmile vlasům jednou narušíte strukturu, těžko se to napravuje. Proto tak snadno na druhém vyčtete nejen jeho věk, ale i životní styl. Zvláště v zimním období dostávají vlasy pekelně zabrat. Neodbývejte péči pouhou návštěvou kadeřníka a zařaďte některé jednoduché tipy do svých denních rituálů. Uvidíte, že už se po několika týdnech dostaví výsledky a vaše kadeře vám poděkují.

Mytí a sušení

O kvalitě šamponů se nemusíme ani zmiňovat. Každému vyhovuje něco jiného a každý z nás má jiné preference (někdo má například slabost pro přírodní tuhé šampony). Přizpůsobte svým vlasům i to, jak často a jak dlouho si je budete mýt. Po nanesení šamponu je však nezapomeňte pořádně promasírovat. Prokrvení podporuje růst vlasů. Pokud se snažíte o větší objem nebe délku, určitě je to jedna z věcí, kterou byste neměla vynechávat. Existují i podpůrné vlasové vody založené na přírodní bázi, kterými si můžete vlasy masírovat častěji.

Používejte kondicionér. Nejenže usnadňuje rozčesávání, ale také vaše vlasy vyživuje a brání jejich poškození. „Uzavírá“ vlasové kutikuly, které se „otevírají“ při použití šamponu. Kondicionér nevtírejte až ke kořínkům. Vaše vlasy budou působit mastně. Vyvarujte se také používání šamponů 2v1, v nichž je už kondicionér obsažen.

KOUKNI SE  10 rad, jak na lowcost cestování

Ani vysoká teplota vody při mytí, ani sušení vlasů horkým vzduchem příliš vlasům neprospívají. Pokud není jiná možnost a vy si je přece jen musíte vysušit, používejte alespoň vlasovou ochranu. Na druhou stranu jsou neschnoucí vlasy, třeba když jdete spát s mokrou hlavou, dalším prohřeškem, který byste si měla odpustit. Na hlavě se vám pak mnohem snadno budou množit mikroorganismy, a tak si na ní vlastně tvoříte jakési podhoubí.

Hairstyling

Pročesávání vlasů byste také měla zařadit do svého denního rozvrhu, protože je prokrvujete a zároveň rozčesáváte zdravé oleje, které se tvoří u kořínků a nedostanou se ke konečkům. Jestliže se vám mastí vlasy více, než byste chtěla, nemusíte to příliš přehánět.

Jak už jsem se zmiňovala, jakákoli úprava spojená se zahříváním (například kulmování nebo žehlení), vlasy velice poškozuje. Používejte tepelnou ochranu.

Pivo i vajíčka se můžou pyšnit svými blahodárnými účinky.

Zvenku to nestačí

Zdravá výživa je základem pro krásné vlasy, pleť i celkovou duševní rovnováhu. Ze svého jídelníčku byste neměla vypouštět zdravé rostlinné oleje obsažené ku příkladu v oříšcích, avokádu, slunečnicových semínkách nebo přímo v olejích (olivovém, kokosovém). Také se nevyhýbejte listové zelenině – špenátu či brokolici, je bohatá na železo a vápník.

Samozřejmě pijte dostatek vody.

Přizpůsobte se aktuální situaci

Žijete-li ve městě, vaše vlasy jsou denně vystaveny vnějším negativním vlivům, jako je smog nebo nepříznivost počasí. Chraňte je! Udržujte je stále hydratované. Existuje mnoho přípravků, které se na problémy různého druhu přímo specializují.

KOUKNI SE  Připravte si sirup z meduňky pro klidný spánek

Pár babských rad na závěr

Co používaly naše babičky? Místo na masky a balzámy se nedalo dopustit na odvary z bylinek (z heřmánku, břízy, kopřivy). Pro větší objem se hodilo také pivo. O správnou výživu se zase postarala majonéza nebo vejce.

Barbara M.

Komentuj

Vlož komentář
Vaše jméno

16 − seven =