Recenze: Thovt od Kerstin Simoné odhaluje ideu lidského žití?

Autorka nám tu představuje ideální svět. Ostatně jako ve všech svých knihách. Její knihy inspirované bohem Thovtem jsem znala už z předchozích let a tento zatím poslední díl musím shrnout jako milé, jemné povídání o tom, co bylo naznačeno nebo řečeno v knihách předchozích. Některá témata jsou rozšířená, pár jich tu je nových, něco si osvěžíte v paměti, a něco vás znovu donutí se zamyslet nad tím, proč jsme vůbec tady na světě, když…

…to tady rozhodně není ideální!

…v hromadě věcí doslova jdeme proti lidské přirozenosti!

…a proti té přirozenosti v řadě případů jít musíme, jinak by nás společnost pohltila a v podstatě bychom dlouho nepřežili.

O vztazích si už taky nebudete dělat příliš iluzí. Ano, tak, jak je Kerstin Simoné popisuje, tak by skutečně fungovat měly, ale mne možná ovlivnila u čtení jiná věc, což přiznávám.
Jen to prohloubilo kontrast a nechalo vyvřít na povrch jiné myšlenky.

Kontrast ideií a skutečnosti

V době, kdy jsem tuto knihu četla, jsem zároveň sledovala seriál Orange is The New Black, což je jeden z nejlepších seriálů z prostředí ženské věznice. A tam je syrovost lidských povah vidět v celé své nahotě. Jak jemně a étericky, až nesmyslně by mezi nimi působila tato německá autorka! A tak jsem celou dobu pendlovala od jednoho extrému do druhého a přemýšlela nad tím, jestli není hluboká moudrost scifi, jež nemáš šanci přežít v tomto světě.

A na straně druhé, jestli právě extrémní podmínky, ve kterých někdy musíme žít, tu nejsou od toho, aby nás k té moudrosti, popsané v knize Odhalení, dovedly. Hlasuji pro to druhé, protože i autorka docházela k tomuto apelu a svým knihách až po prožité velmi těžké životní situaci.

A tak jsem se uklidnila a vzala text jako pohlazení, jako možnost jak nahlédnout životní lidské moudrosti pod pokličku a vzít si z ní to, co právě potřebuji.

A tohle je úkol i pro všechny ostatní čtenáře. Je to kniha, která je obtížná na vstřebání, protože informací je tu tolik, navíc naléhavý styl je prostě naléhavý a ne vždy to sedne do nálady. Ale vyplatí se jí prolouskat, a pak si ji někde nechat, protože ji můžete kdykoliv vzít a náhodně otevřít – a budete pohlazeni a svět někde v jeho hloubi, získá smysl.

O autorce:

Kerstin Simoné žije i se svou rodinou nedaleko Berlína. Již jako dítě projevila jasnozřivé schopnosti. Kromě psaní knih se aktivně zabývá ochranou zvířat a pořádá praktické semináře. Pětadvacet let studuje různé formy channelingu a poté vyvinula vlastní techniku tlumočení. Thovt je jejím blízkým přítelem, učitelem a stálým průvodcem od roku 2003, kdy prožila jistou tragickou událost. Ve svých knihách tlumočí jeho praktická a univerzální poselství, jež byla v minulosti vyhrazena pouze úzkému okruhu adeptů tajných nauk.

Vydalo nakladatelství Anch Books, www.anch-books.eu, 2018