RECENZE: Příběh psaný do vody – marmelády s hořkou příchutí

Blanku Milfaitovou není nutné dlouze představovat, jelikož její životní příběh byl notně propírán v médiích.  Pro mnohé je velkou inspirací a vzorem v putování za svým životním snem. Prostřednictvím svých knih se tato úspěšná marmeládová královna rozhodla poodhalit zákulisí svého úspěchu. Čtenáři se mohou těšit i na opravdu osobní informace. Ti, kteří čekají jednoduchý návod k bohatství a úspěchu, budou pravděpodobně překvapeni, s čím vším se během své cesty na vrchol potýkala.

Příběh psaný do vody je autorčinou druhou knihou. Příběh opravdové vášně, vydaný v roce 2014, vyvolal u čtenářů velkou vlnu zájmu. Samozřejmě tomu napomohlo, že v té době už byla veřejně známou osobností a hand made podnikání už v té době nějakou dobu frčelo.

Její příběh je trošku jako z pohádky. Jednoho dne si prostě řekla dost. Odešla z práce, která ji nebavila, odstěhovala se z města na Šumavu, a ukončila vztahy, které ji nenaplňovaly. S rádoby podivným záměrem získala celosvětový úspěch. A jak už to bývá, ten má často hořkou pachuť. Kromě receptů a cestopisných informacích se dočtete i o závisti, podrazech a bolesti.

Skoro stejně jako její světové marmeládové tažení, veřejnost překvapilo její rozhodnutí omezit svůj rozjetý byznys. Zrušila dodávání svých výrobků do obchodů ve světových metropolích a odmítla vyrábět v nekontrolovatelném množství jen kvůli zisku. Nyní se dají její produkty koupit pouze v konkrétní kavárně na Šumavě. Těm, kteří pochybovali o její výjimečnosti, díky těmto skutečnostem celkem rychle došly argumenty.

Blanka je ve svých knihách hodně otevřená, píše o zákulisí propagace svých výrobků,  i o intimních rodinných záležitostech. V příběhu psaném do vody je k dispozici i její nahá fotografie, či informace a fotky zachycující ji těšně před a po porodu, nebo při kojení.

Příběh psaný do vody je o její druhé expedici, na které se jí mimo jiné narodila druhá dcera. J
edná se tak trochu o recepisný cestopis. O příběh ženy, která se snažila najít sama sebe tak dlouho, dokud se jí to nepovedlo. Muž, dcery, opravdoví přátelé a upřímnost k sobě samé jsou pro ni důležitější než podnikatelské úspěchy a pohádkové příjmy.

Kniha nás zavede do Zanzibaru, Trinidadu a Tobago, na Orkneje či na Sicílii. Dočteme se o útrapách a radostech této výpravy i o technických a ekonomických detailech cesty. A samozřejmě ani milovníci marmelády nepřijdou zkrátka. Dle postupů v knize se můžete vyrobit například papájovou s termity, mučenkovou, kdoulovou, mandarinkovou s karamelem či broskvovo-malinovou se šampaňským.

Blanka Milfaitová prodá týdně tisíce skleniček marmelády, pro některé suroviny na své marmelády jezdí stovky kilometrů daleko a získala významná světová ocenění. A přesto stále ví, že je úplně stejná, jako ostatní lidé. A proto ji máme rádi a fandíme jí.

Leona Šťávová

Příběh psaný do vody, Blanka Milfaitová,

8