Recenze: Polibek v New Yorku je nenáročnou romantickou záležitostí

Také milujete Vánoce a už teď se nemůžete dočkat těch dalších? Nezoufejte. Kniha Polibek v New Yorku vám vykouzlí vánoční atmosféru prakticky kdykoli. Tento příběh je zimní romancí Charlotty a Anthonyho, kteří i v té nejhorší možné chvíli hledají lásku, důvěru a naději. Román je dílem spisovatelského dua Stephanie Elliotové a Jamese Noblea, kteří se skrývají pod společným pseudonymem Catherine Riderové. Knihu vydalo nakladatelství CooBoo v roce 2017. Polibek v New Yorku

Celý děj se odehrává v New Yorku během Štědrého dne. Hlavní hrdinkou je sedmnáctiletá angličanka Charlotte, která se už nemůže dočkat až se vrátí domů do Londýna. Město, o kterém snila, ji tolik zklamalo. Rozešel se s ní její přítel Colin a všechny její sny, tím pádem ztroskotaly. Její let je však náhle zrušen a ona zůstane na letišti sama. Pak potká Anthonyho. Ten přijel na letiště, aby překvapil svou přítelkyni, ale ta se s ním přede všemi rozešla. Ve snaze nějak přežít zničený Štědrý den se Anthony stane Charlottiným průvodcem po městě. Společně začnou plnit deset bodů z obskurní příručky Jak zapomenout na svého expartnera v deseti snadných krocích!, při kterém si užijí spoustu dobrodružství a legrace…

Kniha je psána lehkým a čtivým stylem, jenž autoři rozdělili do vyprávění střídavě z pohledu Charlotty a Anthonyho. Každá z třinácti kapitol je nadepsána číslem a jménem vypravěče. Čtenář se tak v příběhu dobře orientuje a je do něho lépe vtažen. Hlavní hrdinové jsou sice ze svých rozchodů zdrceni, ale rozhodně se neutápějí v depresích ani v sebelítosti. Naopak. Dle mého názoru oba rozchod snášejí velmi dobře a jsou si jeden druhému oporou. V některých chvílích si dokonce umějí udělat sami ze sebe legraci, při čemž zažívají různé komické situace. Na konci knihy nalezneme slovníček seznamující nás s významnými místy, osobnostmi a předměty, které jsou v knize zmíněny. Díky tomu tak čtenář získá dojem, jako by se New Yorkem sám procházel.

Za zmínku určitě stojí obálka knihy, která je jiná než u anglického originálu. Český přebal publikace je tvořen několika drobnými fotografiemi vánočního New Yorku a zamilovaného páru, což skvěle dokresluje atmosféru celé love story.

Albatros media

Polibek v New Yorku je nenáročné a oddychové čtení, ve kterém určitě nenajdete žádné nečekané zápletky nebo extrémní napětí. Ale částečně jsou tu nastíněna i vážnější témata, jako je například: hledání sebe sama, vyrovnání se se smrtí v rodině nebo obavy z budoucnosti.

Jediné co bohužel kazí celý dojem publikace jsou časté překlepy a neustálé chyby v textu. Dále mě také zklamalo občasné, nepochopitelné blábolení hlavních hrdinů, jejichž zmatené věty mi občas nedávaly smysl.

Kniha je určena především pro dívky od dvanácti let, ale podle mě neurazí ani žádnou dospělou ženu, která se ráda zasní do naivity vyprávění typu červené knihovny. Za sebe mohu říct (z pohledu dospělé ženy), že se mi příběh líbil. Jen je potřeba mít neustále na paměti pro jakou věkovou skupinu je publikace určena a podle toho k ní přistupovat. Vývoj děje vás asi nijak nepřekvapí a závěrečnou pointu není zrovna těžké odhadnout. Nicméně je to krásná pohádka, která rozhodně stojí za přečtení.

Autor: Zdeňka Kudová

Polibek v New Yorku, Catherine Riderová, Albatros media, 2017

7