Recenze: Manžel na hodinu bez Hodinového manžela

Film Hodinový manžel jsem neviděl. Odpuzoval mě název, nudilo téma a už samotné sledování upoutávky k filmu ve mně vzbuzovalo pocit trapnosti. Když ale bylo ohlášeno pokračování s ještě blbějším názvem Manžel na hodinu a ještě nudnějším tématem, nezdržoval jsem se trailerem a rozhodl jsem se na tu pravou českou komedii do kina vypravit.

A že bylo na co se koukat. Sice mi chyběla detailní znalost příběhu prvního dílu, ale i bez Hodinového manžela se dá s hlavními hrdiny velmi rychle sžít. Pak už si divák může plně vychutnávat rafinovanost jednotlivých postav i precizní zpracování filmu scénářem počínaje a hereckými výkony konče.

Čtveřice nerozlučných kamarádů Milan (Bolek Polívka), Honza (David Novotný), Jakub (David Matásek) a Kryštof (Lukáš Latinák) sice zapíchli svoji živnost, ale už po pár minutách druhého dílu zjišťují, že bez hodinového manžela se prostě neobejdou. Společně mají převzít dědictví 28 miliónů, ale jen pod podmínkou, že budou pokračovat v nabízení svých služeb. Honza se mermomocí brání, protože nechce dál podvádět svoji manželku. Všechno se navíc ještě zkomplikuje v momentě, kdy zjistí, že čekají dítě. U ostatních kamarádů zprvu nachází oporu, ale je jasné, že oněch 28 miliónů nenechají jen tak ležet ladem.

Mimo hlavního motivu s oním dědictvím film skýtá množství dalších zápletek. Milanovo rozhodnutí oženit se s milovanou Eliškou (Eva Holubová) komplikuje fakt, že už je dávno ženatý. Milan se za pomoci svého syna Kryštofa snaží rozvést dřív, než se Eliška cokoliv o jeho ženě dozví. Do velkých problémů se dostal Jakub, který tajně užívá antidepresiva. To ovšem neujde pozornosti jeho kamarádů, kteří chtějí Jakubovi za každou cenu pomoci. K jeho radosti jsou ochotni trénovat na společné vystoupení s místními akvabelami. To se poněkud příčí Honzovi, který akvabely považuje za sport pro buzny a navíc se obává, že by se to nelíbilo jeho těhotné a žárlivé manželce. Nechce ovšem zklamat Jakuba a začínají tedy tajně trénovat. Že se jedná o jednotlivé epizody, které spolu nesouvisí a postrádají byť jen náznak humoru, je nejspíš novátorským přístupem tvůrců k bláhovému očekávání diváků, že by základem komediálního filmu měl být humorný příběh.

KOUKNI SE  Koukat či nekoukat: Ripley

Sofistikovaný a originální scénář je umocněn přesnou režií Tomáše Svobody. Ten hercům ponechal volnou ruku, kameru fláknul na stativ a jelo se na „první dobrou“. Genialita Svobody tkví v tom, že kvalitu většiny youtuberských videí převedl z patnáctipalcového monitoru na plátna velkokin a z 45 vteřin udělal hodinu čtyřicet minut. Takřka revoluční počin je umocněn herectvím, které je i na české poměry nevídané. Vyčnívá především Eva Holubová, která pojala svoji roli skutečně originálně a diváka se snaží přesvědčit o tom, že vůbec neumí hrát. Díky tomu každý nabývá pocit, že na herectví vůbec nic není a může se jím kdykoliv začít živit.

Ale teď opravdu vážně. Manžel na hodinu se obešel bez Hodinového manžela a obešel by se i bez režiséra, herců, kameramana a nejvíc by se obešel bez celé realizace. Natočit film, stejně, jako udělat cokoliv jiného, je složité a náročné. Ani ne tak něco vymyslet, jako se odhodlat od nápadu k realizaci a dotáhnout to do konce. V tom si zaslouží Tomáš Svoboda uznání. Škoda jen, že takovou energii vložil zrovna do téhle nekomedie. Obejdeme se bez ní, bez Hodinového manžela, obejdeme se bez Tomáše Svobody.

Manžel na hodinu
Komedie
Česko, 2016, 104 min
Režie: Tomáš Svoboda
Scénář: Tomáš Svoboda
Hrají: Bolek Polívka, David Novotný, David Matásek, Lukáš Latinák, Eva Holubová, Zdena Studenková, Zuzana Norisová, Norbert Lichý, Simona Babčáková

3
recenze-manzel-na-hodinu-bez-hodinoveho-manzelaSofistikovaný a originální scénář je umocněn přesnou režií Tomáše Svobody. Ten hercům ponechal volnou ruku, kameru fláknul na stativ a jelo se na „první dobrou“.