Recenze: Divotvůrce aneb mág s jedním kouzlem a kočkoveverkou

Někdy vám život rozdá karty, se kterými nejde hrát a jedinou cestou k přežití je naučit se triky. Jako například, když nejste žádné magické eso, umíte jen jediné kouzlo a váš nejlepší přítel je mluvící kočkoveverka.

Kellen pochází z mocného Jan Tepského rodu. Jeho lid je nadaný magií a Kellen by měl být mocný čaroděj, stejně jako jeho otec. Už od dětství má na pažích vytetované pásky šesti základních forem magie, které jen čekají, až je svojí mocí odemkne. Jenže pásky ne a ne se rozzářit. Kellenovy šestnácté narozeniny se blíží a spolu s nimi i zkoušky, při kterých dostane své magické jméno. Jestliže však neuspěje, navždy se zařadí mezi lidi bez magie, kteří jsou pouhými sluhy čarodějů.

První ze čtyř zkoušek se blíží. Kellena čeká magický souboj a stále neumí nic víc, než jen slabě rozfoukat vánek. Jeho magie slábne a brzy se vytratí úplně. Jenže Kellen nechce být černou ovcí rodiny, a tak využije to, v čem vyniká – triky.  Změní pravidla hry. Kellen bojuje proti osudu, který mu nadělil pouhé jedno kouzlo a obchodní partnerství s kousavý, užvaněným kočkoveverčákem. Do cesty se mu navíc připlete i  rázná cizinka Ferius Parfax, která svým příchodem udělá ve městě pěkné dusno. Se svým balíčkem karet, z kterého se dají předpovídat velké události, obrátí Kellenovi život naruby. Navíc se zdá, že dávní nepřátelé Mahdekové, kteří  praktikují zakázanou formu temné magie, se vrátili. Jak s tím souvisí tajemná karta Divotvůrce? A jakou cestu si Kellen zvolí? Jak vybojuje svoji životní bitvu? Pomocí magie, lsti nebo důvtipu?

Člověk v sobě nosí naději, kdesi  hluboko, že až to bude nejvíc potřebovat- v okamžiku, kdy najednou půjde o všechno, protože to bude otázka života a smrti, dokáže překonat cokoli, co ho celý život brzdilo, a objeví svoji skutečnou sílu. Není to pravda. Ať jsem jsem se snažil jak chtěl, při kouzlení jsem akorát vypadal, jako když mám zácpu.

Albatros Media

Divotvůrce je neodolatelně originální a svěží fantasy, u které se budou bavit malí i velcí. Podle mě je jedním z nejzajímavějších příběhů letošního roku. Pokud milujete sarkastické hrdiny, vtipné hlášky a drzé kočkoveverky, čtěte dále a už si chystejte místo na poličce. Brzy totiž zjistíte, že tuhle knihu musíte mít.

Autor Sebastien de Castell má vypravěčský talent, bohatou fantazii a především nevyčerpatelnou zásobu humoru. Představí vám hlavního hrdinu, který je ve světě mágů skutečná nula. Tak trochu moták jako Neville Longbottom z Harryho Pottera. Pokazí na co sáhne a má nadání přimotat se k těm nejpodivnějším situacím. Osud mu zkrátka nepřeje, ale Kellen ani na okamžik neztrácí vtip. I když jde o život a do tuhého, Kellen stále trousí vtipné průpovídky a v tom mu vydatně pomáhá i jedna malá potvůrka, kterou si jistě oblíbíte – kočkoveverčák Reichis.

Podobně svérázná postava je i cizinka Ferius Parfax, která má vždy v rukávě nečekaný trik. Všechny postavy jsou skvěle popsané a mají osobitý charakter.  Celá kniha je psaná s nadhledem, humorem a optimismem. Přečetla jsem ji doslova jedním dechem. Při čtení  jsem se královsky bavila a byla z knihy stejně nadšená, asi jako když dostane kočkoveverka povolení někomu vyškrábat oči a věřte, že z toho jsou tyhle potvůrky opravdu šíleně nadšené.

Na začátku je čtenář trochu nešetrně vhozený do příběhu. Hned se schyluje k souboji, používá se magie a z toho může pramenit mírný zmatek. Autor na vás vychrlí různé pojmy a moc se nezdržuje popisy. Počáteční chaos však brzy přejde a pak už vás čeká jedna velká magická krasojízda.

Divotvůrce je plný napětí, nečekaných překvapení a lstí. Postupně se odhalují tajemství, přibývá nepřátel až dojde na napínavé finále. Jestli jste podle obálky očekávali nějaké obyčejné salonní karetní triky, jste na omylu. Divotvůce má k obyčejnosti daleko. Rozhodně jej doporučuji všem, kteří mají rádi neobvyklé hrdiny, upovídaná zvířátka anebo jestliže věříte, že i s tou nejnižší kartou můžete změnit svět.

Sebastien de Castell : Divotvůrce, Egmont,  Albatros Media, 2017,  316 stran

Knihu můžete zakoupit ZDE.

9
recenze-divotvurce-aneb-mag-jednim-kouzlem-kockoveverkouSvěží a vtipná fantasy pro všechny, kteří mají rádi neobvyklé hrdiny, upovídaná zvířátka anebo pokud věříte, že i s tou nejnižší kartou můžete změnit svět.