Recenze: Chlapec v parku – pravda je horší, než jste si mysleli

Podivná kniha o podivném chlapci. To je thriller Chlapec v parku z pera A. J. Graysona. Věřte mi, že je podivný od začátku až do konce.

Dylan pracuje v prodejně zdravé výživy, občas píše básně a jeho život nesměřuje nikam. Každou polední přestávku vídá v parku malého chlapce. Den po dni, týden po týdnu, měsíc po měsíci. Každý den ta stejná scéna, stejné místo….a přeci se jednoho dne všechno změní a roztočí se kolo znepokojujících událostí.

Dylana posedne sžíravá obava o chlapcův osud a rozhodne se jej vypátrat a pomoci mu.

Chlapcův obraz v parku se mu neustále vrací. Obavy se stupňují stejně jako nutkavá touha najít ho. Zvláštní sled událostí a děsivých okolností graduje napětí. V každém momentu, kdy se Dylan k chlapci přiblíží, jako by mu hrdlo sevřel strach z neznámého. Chlapec v parku

Přítomné nebezpečí naznačují i kapitoly, ve kterých se forenzní psycholožka snaží s vězněm Josephem rozuzlit jeho vzpomínky na brutální trestný čin, který spáchal. Jiné místo, jiný čas. Joseph zabil. je dokonáno. Dylanův chlapec ale má ještě naději. Jen ho musí najít a přijít včas. S přibývajícími stránkami je více než jasné, že se cesty Dylana a Josepha jednoho dne protnou. Jejich setkání bude fatální. Čtenář je držen v nejistotě za jakých okolností k němu dojde. A co chlapec v parku?

Kniha je mistrným vypravěčským kouskem. To, co se zprvu zdá nijakým obrazem Dylanova života, se opatrně jakoby nic prolíná s Josephovými výslechy. Ačkoliv pozorný čtenář brzy vytuší, jakou roli sehrál jeden či druhý v tomto příběhu,není nic tak jisté a jednoznačné, jak nám autor záměrně a účelově předhodí na první dobrou. Čekání ježí čtenáři chlupy na zátylku. Kolapsu nahrává i promyšlené pomalu se zrychlující tempo. To má na nervový systém stejně zdrcující dopad jako okamžik, kdy čtenáři dojde, kdo je vrah. Ani v tuto chvíli ho nenechá autor vydechnout a žene zběsilý příběh do dramatického konce.

Tady čeká největší zrada očekávání, rána nožem mezi opatky, třešnička na dortu mistra cukráře, pointa skvělého vypravěče. Chtěli byste cítit zhnusení nad ohavnou dvojnásobnou vraždou, ale budete s vrahem soucítit. Budete ho litovat a promítat do něj své dávné bolesti, nemožnost změnit fatální běh dní, bezmoc a beznaděj, kterou může cítit jen dítě a navždy ji vtělit do svého života.

Vypravěč zpochybňuje paměť zúčastněných. Hraje si s ní a stírá jemné rozdíly mezi vzpomínkami a fantazií. Zrádná psychika každého z nás je větším nepřítelem než cokoliv, co může číhat venku. Jako si hrajeme my s ní, laškuje i ona s námi. Vhání nás do temných koutů naší vlastní duše se stejnou vervou, kterou nás chrání.

Chlapec v parku je přesně tou knihou , která vás vtáhne do svého děje a ještě dlouho po dočtení ve vás bude rezonovat. Jsou tím příběhem, který nebudete chtít odložit. Dílem ze zvědavosti, dílem ze strachu. Obava o chlapce a jeho osud vám nedovolí knížku jen tak zavřít na noční stolek a jít v klidu do peřin. Bude tam. Chlapec u rybníčku v parku. Bude čeřit hladinu klacíkem. Z jeho obličeje nevyčtete žádnou emoci, i přesto vás obejme strach jako neproniknutelná tma noční krajinu.

Knihu zakoupíte ZDE

10
recenze-chlapec-v-parku-pravda-je-horsi-nez-jste-si-mysleli Čím bedlivěji Dylan chlapce sleduje, tím víc je mu jasné, že s ním není všechno v pořádku. Uvědomuje si, že musí jednat. To, co byl zpočátku jen běžný zájem, se rázem mění v posedlost a Dylan se vydává na temnou a děsivou cestu, na jejímž konci má nalézt cosi, co celý jeho dosavadní život obrátí vzhůru nohama. Pravda je totiž ještě mnohem horší, než si kdy vůbec dokázal představit…