Recenze: Chlapec v parku – pravda je horší, než jste si mysleli

Podivná kniha o podivném chlapci. To je thriller Chlapec v parku z pera A. J. Graysona. Věřte mi, že je podivný od začátku až do konce.

Dylan pracuje v prodejně zdravé výživy, občas píše básně a jeho život nesměřuje nikam. Každou polední přestávku vídá v parku malého chlapce. Den po dni, týden po týdnu, měsíc po měsíci. Každý den ta stejná scéna, stejné místo….a přeci se jednoho dne všechno změní a roztočí se kolo znepokojujících událostí.

Dylana posedne sžíravá obava o chlapcův osud a rozhodne se jej vypátrat a pomoci mu.

Chlapcův obraz v parku se mu neustále vrací. Obavy se stupňují stejně jako nutkavá touha najít ho. Zvláštní sled událostí a děsivých okolností graduje napětí. V každém momentu, kdy se Dylan k chlapci přiblíží, jako by mu hrdlo sevřel strach z neznámého. Chlapec v parku

Přítomné nebezpečí naznačují i kapitoly, ve kterých se forenzní psycholožka snaží s vězněm Josephem rozuzlit jeho vzpomínky na brutální trestný čin, který spáchal. Jiné místo, jiný čas. Joseph zabil. je dokonáno. Dylanův chlapec ale má ještě naději. Jen ho musí najít a přijít včas. S přibývajícími stránkami je více než jasné, že se cesty Dylana a Josepha jednoho dne protnou. Jejich setkání bude fatální. Čtenář je držen v nejistotě za jakých okolností k němu dojde. A co chlapec v parku?

Kniha je mistrným vypravěčským kouskem. To, co se zprvu zdá nijakým obrazem Dylanova života, se opatrně jakoby nic prolíná s Josephovými výslechy. Ačkoliv pozorný čtenář brzy vytuší, jakou roli sehrál jeden či druhý v tomto příběhu,není nic tak jisté a jednoznačné, jak nám autor záměrně a účelově předhodí na první dobrou. Čekání ježí čtenáři chlupy na zátylku. Kolapsu nahrává i promyšlené pomalu se zrychlující tempo. To má na nervový systém stejně zdrcující dopad jako okamžik, kdy čtenáři dojde, kdo je vrah. Ani v tuto chvíli ho nenechá autor vydechnout a žene zběsilý příběh do dramatického konce.

KOUKNI SE  Recenze: Marco - případy oddělení Q

Tady čeká největší zrada očekávání, rána nožem mezi opatky, třešnička na dortu mistra cukráře, pointa skvělého vypravěče. Chtěli byste cítit zhnusení nad ohavnou dvojnásobnou vraždou, ale budete s vrahem soucítit. Budete ho litovat a promítat do něj své dávné bolesti, nemožnost změnit fatální běh dní, bezmoc a beznaděj, kterou může cítit jen dítě a navždy ji vtělit do svého života.

Vypravěč zpochybňuje paměť zúčastněných. Hraje si s ní a stírá jemné rozdíly mezi vzpomínkami a fantazií. Zrádná psychika každého z nás je větším nepřítelem než cokoliv, co může číhat venku. Jako si hrajeme my s ní, laškuje i ona s námi. Vhání nás do temných koutů naší vlastní duše se stejnou vervou, kterou nás chrání.

Chlapec v parku je přesně tou knihou , která vás vtáhne do svého děje a ještě dlouho po dočtení ve vás bude rezonovat. Jsou tím příběhem, který nebudete chtít odložit. Dílem ze zvědavosti, dílem ze strachu. Obava o chlapce a jeho osud vám nedovolí knížku jen tak zavřít na noční stolek a jít v klidu do peřin. Bude tam. Chlapec u rybníčku v parku. Bude čeřit hladinu klacíkem. Z jeho obličeje nevyčtete žádnou emoci, i přesto vás obejme strach jako neproniknutelná tma noční krajinu.

Knihu zakoupíte ZDE