Dobré knihy

 
>
 

Aktuality

vydáno 4. 02. 2018

Středověká hra Kingdome Come nabídne více než stohodinovou herní dobu

Vydání očekávané české hry Kingdom Come: Deliverance se nezadržitelně blíží a vývojáři se starají o to, aby byla hra pořádně vidět. V posledních několika dnech a týdnech tak vyšla řada trailerů, gameplayů a rozhovorů, pomocí kterých nám tvůrci přibližují příběh i herní mechaniky. A my vám teď přinášíme jejich shrnutí hezky na jednom místě.

Hru Kingdom Come: Deliverance asi netřeba představovat, ale pokud se tu přesto ocitl někdo, kdo její název slyší poprvé, řekněme si alespoň to základní. Jedná se o RPG z pohledu první osoby, které je zasazeno do Čech na počátku 15. století. Pokusí se nabídnout autentický otevřený svět a komplexní mechaniky, které každému umožní vybrat si vhodný herní styl. Vše bude provázáno epickým příběhem o pomstě a množstvím vedlejších úkolů.

Hodný, zlý a záludný

Kingdome Come má být otevřenou hrou i co se týče úkolů. A proto budou mít některé z nich až pět různých možností, jak je vyřešit. Jistě, někdy půjde jen o drobné rozdíly, jako můžete vidět například ve videu pod tímto odstavcem. Hlavní hrdina Jindřich se v něm může rozhodnout, jestli banditu zabije sám, nebo si přizve posily, nebo ho prostě nechá odejít. Podle vývojářů však budou ve hře i questy, kde bude dopad různých rozhodnutí výraznější. Některé úkoly budou koneckonců i časově omezené a když je promeškáme, nečeká nás sice obrazovka s nápisem „game over“, ale nějaké negativní následky se projevit mohou.

KOUKNI SE  Need for Speed: Payback - těšte se na pořádnou jízdu


Co je však na ukázce nejlepší, je podoba samotného questu. Můžeme si všimnout, že se nejedná o lineární úkol, ale vlastně o jakousi detektivní práci, ve které hledáme stopy, vyslýcháme svědky i podezřelé a musíme si všímat detailů. To vypadá velmi dobře a pokud takhle bude vypadat průměrný quest, máme se na co těšit. Pokud tedy máte takový styl v oblibě samozřejmě. A beta verze hry nám navíc ukázala, že ve Warhorse Studios nechybí ani smysl pro humor, takže pokud nebudeme zrovna honit bandity nebo se mstít za vyvražděnou rodinu, budeme třeba sedlákům léčit průjem a podobně.

Podobná variabilita bude panovat i v rozhovorech. Když bude potřeba z ne zrovna sdílného člověka dostat informaci, můžeme využít několik strategií, souvisejících s našimi schopnostmi. Vyšší síla znamená, že řadu postav dokážeme zastrašit, vyšší úroveň řečnictví zase to, že dokážeme informace z ostatních dostat vlídným slovem a dobrými argumenty.

Práce kvapná málo platná

Sami vývojáři říkají, že co se obtížnosti týče, bude Kingdom Come něco mezi Skyrimem a Dark Souls. Takže ne pekelně těžká obtížnost, ale ani ne casual hra, ve které bosse rozsekáme s prstem v nose. Každému střetnutí s nepřítelem bude třeba věnovat plnou pozornost a větší bitvy pak budou vyžadovat velmi dobrou přípravu. Dobře to ukazuje video pod tímto odstavcem, ve kterém se náš hrdina Jindřich musí proplížit do nepřátelského tábora a zjistit maximum informací, které by mohly pomoci při budoucím útoku.

KOUKNI SE  Seveřané si do Total War: Warhammer přivedou mamuty a ledové draky


Opět můžeme vidět vysokou míru svobody. Jindřich se může do tábora buď proplížit pod rouškou noci, nebo zabít osamoceného nepřátelského vojáka, ukrást jeho zbroj a do tábora se vydat v převlečení. Pro plížení je zásadní i oblečení, protože viditelnost zbrojí se výrazně liší. Hrát si na ninju v naleštěné zářící zbroji prostě není dobrý nápad. V převleku zase můžeme být nepříjemně překvapeni tím, že na nás někdo promluví. V tomto případě totiž nepřátele tvoří Kumáni, hovořící maďarsky. S vysokou úrovní řečnictví si ale Jindřich dovede osvojit i nějaké ty maďarské fráze.

Tím to ovšem nekončí. I v táboře samotném máme různé možnosti, například vojákům přidat do guláše speciální přísadu z jedu. Bitva samotná má pak několik fází. Je potěšující, že se nejedná o případ, kdy se proti sobě prostě rozběhnou dvě skupiny NPC a hotovo. Je třeba nejprve dobýt tábor, otevřít provizorní bránu, oslepit lučištníky kouřem a až pak zahájit útok na hlavní bránu. A to se jedná v podstatě o drobnou bitvu, jak asi budou vypadat ty největší?

O rozumu, zbraních a pálence

V Kingdom Come pochopitelně bude i poslední z trojice klasických RPG tříd – zloděj. Tomu se budou kromě plížení hodit i schopnosti jako páčení zámků nebo kapsářství. Ne že by u sebe zrovna postavy nosily kdovíjaké poklady, ale pokud máte nenechavé prsty, přijde vhod navštívit v nočních hodinách nějakou tu krčmu a obrat snadnou kořist o to nejcennější, co má – o klíč. Pak už stačí jen vplížit se do domu a najít drahocennou kořist. Tedy pokud vám to nepřekazí pes nebo najatá stráž.

KOUKNI SE  Death Stranding má jednoznačně nejbizarnější trailer roku


Oblečení bude hrát ještě jednu významnou roli. Na základě toho, co máme zrovna na sobě, s námi budou ostatní postavy také jednat. Když se Jindřich někde objeví v drahé zbroji, nejeden sedlák si ho splete se šlechticem. Zkuste ale někam přijít v zablácené či zkrvavené zbroji nebo v nějakém prostém rolnickém oděvu a zdaleka se vám nedostane tak uctivého přivítání. Hlavní roli budou ale samozřejmě hrát schopnosti. A když už jsme u nich, ve hře najdeme kromě těch obvyklých jako lov nebo bylinkářství třeba i pijáctví nebo čtení. Jednotlivé schopnosti se nám budou zlepšovat jednoduše tak, že je budeme provozovat.

A tak dále…

Celkově nabídne Kingdom Come: Deliverance 30 hlavních a přes 60 vedlejších úkolů a aktivit. Vývojáři odhadují, že dokončení hlavního příběhu zabere asi 50 hodin, z čehož 4 hodiny zabírají jen cut scény. Kdo ale bude chtít vyzobat všechny questy, může počítat s herní dobou přesahující i 100 hodin. A kdo se bude kochat nádhernou krajinou a prohlížet si každou chalupu, má co dělat ještě mnohem, mnohem déle.

Kingdom Come: Deliverance vychází 13. února na PC, PS4 a Xbox One.

Tags: , , , , , ,


o autorovi



    Nahoru ↑

    Dobré knihy