Recenze: Měděná rukavice

Callum Hunt má o školních prázdninách o čem přemýšlet. Je znepokojen šokujícím zjištěním o své minulosti. Když vám nepřítel všech mágů poví, že nejste tak úplně tím, kým se zdáte být, nemůžete to jen tak hodit za hlavu…

Proto není divu, že v tom má Callum trochu chaos. Od nástupu do druhého ročníku Magisteria, školy pro studenty s magickými schopnostmi, ho dělí jen pár týdnů. Mezitím se Call musí vypořádat se svým otcem, který se chová podivně a krotit svého mazlíčka Pohromu, který je shodou okolností Chaosem posedlé vlče. Když jednoho dne objeví důkaz, že jeho otec pracuje na něčem, co by jej mohlo stát život, uteče za svými přáteli. Ovšem ani návrat do podzemní magické školy neproběhne zrovna hladce. Byl ukraden Alkahest, mocný čarovný artefakt v podobě měděné rukavice. Pokud se dostane do špatných rukou, bude to mít hrozivé následky. Především pro jeho kamaráda Aarona, který je kvůli své schopnosti ovládat magii Chaosu, nadějí celého kouzelnického světa. Zoufalý Callum se spolu se svými kamarády pouští do pátrání. Musí při tom opustit bezpečí školy a venku na něj čeká řada nepřátel. A jak dlouho se mu asi může dařit skrývat své tajemství?

Jména Cassandra Clare a Holly Black vám možná nejsou cizí. Cassandra Clare má na svědomí úspěšnou sérii Nástroje smrti a Holly Black je spoluautorkou Kroniky rodu Spiderwicků. Obě autorky spojily své síly a čtenářům přinesly sérii Magisterium, která si lehce získá srdce dětí i dospělých.

měděná rukaviceHlavním hrdinou je Callum Hunt, který oplývá magickým nadáním. I když se tomu bránil a u přijímacích zkoušek předvedl nejhorší skóre v historii, neunikl přijetí do kouzelnické školy Magisterium. Úspěšně zdolal první ročník, avšak na jeho konci na něj čekalo děsivé odhalení pravdy o něm samotném. Kvůli tomu si teď vede svůj seznam zlosynnosti. Jak jistě tušíte, ani zdaleka to nebyl konec jeho dobrodružství. Už jen proto, že série Magisterium má mít plánovaných pět dílů. Můžeme se tak těšit na ještě mnoho čtenářských zážitků ve společnosti Calluma, jeho přátel a všudypřítomné živlové magie.

Jasper se pořád vypadal navztekaně a koukal se k nebi, jako by doufal,  že ho přiletí zachránit vrtulník, vzdušný elementál nebo rovnou elementál řídící vrtulník.

Měděná rukavice je odvážnější, než první díl. Autorky se již nedrží zuby nehty své inspirace, ale naopak popustily uzdu své fantazii a naplno rozehrály vlastní příběh. A sérii to jen prospělo.

Z prvního dílu, Železné zkoušky, byla cítit inspirace světem Harryho Pottera. Obě série mají mnoho společného. Harry Potter a Callum Hunt, chlapci, kteří zůstali naživu. Utajený svět čarodějů a venku za hradbami kouzelné školy – Bradavic a Magisteria, číhá hrozivý Nepřítel smrti. Nebo snad Voldemort? Jen těžko se lze ubránit porovnávání, ale doporučuji vám, nedělejte to. Přestaňte knihu analyzovat, zkoumat v čem je lepší a v čem slabší, než dobrodružství brýlatého čaroděje. Holly Black a Cassandra Clare se vydaly svou cestou a vytvořily plnohodnotný a originální příběh, který rychle vyvrátí veškeré vaše pochyby.

Věřte, že takový hlavní hrdina tu ještě nebyl. Věřte, že tahle série je okouzlující a neskutečně čtivá. Jakmile se začtete, kniha už vás nepustí a naplno se do ní vžijete.  Opět budete spolu s Callem jíst lišejníky, bloudit chodbami Magisteria, čelit nové výzvě a doplňovat bodíky na jeho seznam zlosynnosti. Vlažný začátek vám rychle vynahradí zbytek knihy, kde už děj jede na plné obrátky a napětí se dá krájet. Čeká vás propracovaný svět, humor a řada  zvratů. Kniha je určena spíše mladším čtenářům a tomu odpovídá i její mírná naivita a dětská nevinnost. Měděná rukavice je napsaná v duchu pohádky o přátelství a boji dobra se zlem. Rozhraní mezi nimi je však tenké.

,,Já nevím″ řekl Call, který se obával, že žádná strana dobra neexistuje. Jen lidé s kratšími nebo delšími seznamy zlosynnosti.

Jediné, co lze knize vytknout je pomalejší, zbytečně protáhlý začátek a částečně předvídatelný konec. Pozorný čtenář si dá při čtení dvě a dvě dohromady a závěr pro něj nebude překvapením, ale jen logickým rozuzlením. Přesto vám však nedá spát a je jasné, že autorky mají své figurky připravené na další velkolepou hru. A jak řekl jeden chytrý ohnivý elementál:

Konec je blíž, než se zdá

Cassandra Clare, Holly Black : Magisterium 2: Měděná rukavice, YOLI, 2015, 264 stran.

Původní foto: Pixabay.com

8
recenze-medena-rukaviceMěděná rukavice je odvážnější, než první díl. Autorky se již nedrží své inspirace, ale naopak popustily uzdu své fantazii a naplno rozehrály vlastní příběh. A sérii to jen prospělo.