Recenze: Krásná díky kráse z přírody

Pokud už máte dost všech kosmetických přípravků, které jsou plné různých látek, které vám a vašemu tělu zrovna dvakrát neprospívají, pak pro vás bude kniha Krása z přírody tím nejlepším řešením. Naučíte se díky ní vytvářet své vlastní kosmetické produkty a to výhradně za použití přírodních surovin. Zapomeňte na pečlivé studování složení jednotlivých přípravků, ke kterému jste se často museli v obchodech uchylovat. Nyní budete vědět naprosto přesně, co vaše kosmetika obsahuje.

Kniha Krása z přírody je plná receptů, díky kterým se pro vás výroba domácí kosmetiky stane opravdu hračkou. Většina receptů je doprovázeny tipy, jak můžete složení konkrétního produktu obměňovat a získat tak například jiná aromata a podobně. Součástí receptu je vždy přehledný výpis ingrediencí, které budete potřebovat a fotografie výsledného produktu. Díky ní budete hned vědět, zda má váš výrobek správnou barvu a konzistenci, jakou by měl podle receptu mít. Je zkrátka znát, že autorky mají již mnoho zkušeností s výrobou přírodní kosmetiky, a na stránkách své knihy se proto dělí o spoustu užitečných nápadů a triků, které pomohou i skutečnému začátečníkovi. Krása z přírody

Výroba domácí kosmetiky láká mnoho lidí alespoň k vyzkoušení, avšak většinou je odradí to, že pro výrobu jsou potřeba látky, které jsou běžnému člověku hůře dostupné. Toho se s touto knihou rozhodně obávat nemusíte. K výrobě budete totiž vždy potřebovat pouze takové suroviny, které jsou běžně k dostání v obchodech. Jistě tak oceníte závěrnou kapitolu knihy, která je věnována právě soupisu různých látek, který obsahuje jejich podrobnější popis a informace o tom, jak ji sehnat. Obavy nemusíte mít ani ze složitosti jednotlivých receptů, jelikož jsou skutečně velmi podrobně popsané krok za krokem a nebudete k nim potřebovat žádné speciální vybavení.

Inspirativní kniha dvou mezinárodně uznávaných odbornic.“

Co se týče pestrosti kosmetiky, kterou si díky této knize můžete vyrobit, najdete zde vše potřebné jak pro každodenní péči o pokožku, tak také o vaše vlasy. Přesvědčte se sami, jak snadné je vyrobit si vlastní odličovací tonikum, šampon, krém na vysušené ruce, balzám na rty nebo dokonce peeling. Kniha je plná inspirujících nápadů, jak svému tělu dopřát to nejlepší a to především díky absenci škodlivé chemie. Recepty jsou psány srozumitelně a ve složitějších částech je k nim vždy doplněno patřičné vysvětlení.

Metafora

Jedinou nevýhodou většiny receptů této knihy je to, že pro přípravu konkrétního výrobku potřebujete často jen nepatrné množství suroviny, kterou je však možné zakoupit jen ve velkém balení. Proto je dobré zvážit, zda máte v plánu těchto výrobků vyrobit více (například pro kamarádky) nebo jen jeden kousek, protože výroba domácí kosmetiky by se vám tak nemusela vyplatit. Pokud je pro vás ale hlavním důvodem k výrobě vlastních kosmetických produktů především jeho přírodní složení a cena pro vás není prioritní, pak pevně věřím, že tuto knihu využijete naplno. Vždyť koho by nelákalo vytvořit si vlastní šumivé bomby do koupele nebo šetrný odličovač?

Krása z přírody, Abi Rightonová, Juliette Gogginová, Metafora, 2017

Simona Magdová

Knihu je možné zakoupit ZDE