Recenze: Jak zhubnout a už nikdy nepřibrat

Dita Pichlerová je dietoložka, internistka a bojovnice s vlastní nadváhou.  Kniha Jak zhubnout a už nikdy nepřibrat  vychází z velké části z jejich odborných znalostí doplněných o její osobní zkušenost a výjimečně lidský přístup.

Publikace je zaměřena především na ženy, věčné dietářky a všechny ty, které se rozhodly někdy v životě konečně zatočit s kily navíc. Dita Pichlerová nepředstavuje žádnou zázračnou dietu ale zaměřuje se na trvale udržitelný životní styl, který povede k hubnutí. Jak už to u těchto knih bývá, nelze čekat žádné kouzelné zaklínadlo nebo odhalení jakési skryté pravdy, jejíž objevení nás dělilo od velikosti 36.

Na začátku čtení je nutno  se prokousat tisíckrát omletými informacemi, která na vás vybafnou z každého dámského magazínu před každou plavkovou sezónou a po novém roce. Opakování je matka moudrosti a faktem je, že zatím nikdo tyto léty ověřené pravdy nevyvrátil.  Všechny to známe, ale k hubnutí to stejně nikdy nevedlo. I přesto, že byly vyřčeny snad tisíckrát a nejméně jednou tolikrát ještě zmíněny budou.Jak zhubnout a už nikdy nepřibrat

Krom obvyklých rad nabízí autorka i zajímavé a neotřelé postřehy. Aniž by byly jakkoliv převratné, vedou minimálně k zamyšlení. Především v těch situacích, kdy máme pochyb, že přibíráme snad i ze vzduchu a kila se nás drží jak kotě na zácloně.

Pro začátek nabízí namísto kalorických tabulek jednoduchý přehled alternativ, které je možno mezi sebou libovolně kombinovat. Díky tomu lze jednoduše vytvořit pestrý jídelníček. I úplný začátečník se v něm naučí snadno orientovat a záhy se s ním naučí i pracovat a variabilně měnit dle potřeby. To odvrací neúspěch, který se zpravidla dostavuje, pokud máte nalajnovaný jídelníček do poslední svačinky a v pekárně dojdou dalamánky nebo jen nestihnete nakoupit a navařit.

Jako odbornice se samozřejmě vyjadřuje k některým novodobým trendům. Spíš než módní záležitosti komentuje spíš skutečné vědecké poznatky a boří některé mýty. Překvapivě jsou vyloženě potěšující a nahrávají všem, kdo se doteď nutili do šesti porcí jídla denně nebo trpěli hlady po sedmnácté hodině. Autorka své čtenáře a dietáře vůbec hodně rozmazluje. Tolik, že se občas zdráhám uvěřit, že mám ještě stále v ruce knihu o hubnutí. Namísto očekávaných přísných pravidel nabízí styl, který nezná špatný pocit ze selhání, askezi a trápení se nad rýžovým polystyrenem.

Autorka je velmi empatická. Neváhá se podělit se svými vlastními zkušenostmi, pochybnostmi, úspěchy a neúspěchy. To je u odbornice a lékařky více než lidské a dodává to jejím slovům nezbytnou empatii. Ví, jak je důležité nebýt na hubnutí sama. Prostřednictvím své upřímnosti se stává čtenářkám tou  potřebnou „hubnoucí“ kamarádkou.

Grada

Útlá knížečka může vyvolávat skepsi, zda dokáže obsáhnout nějakou hlubší myšlenku.  Po přečtení je jasné, že víc není ani třeba. V jednoduchosti je síla. V knize jsou podstatná fakta vyjádřena stručně, jasně a přehledně. Kniha nabízí i prostor pro vlastní zápisky a poznámky sloužící k motivaci a zaznamenání průběhu hubnutí. Díky tomu všemu můžete mít knihu stále při ruce a opětovně se vracet ke konkrétním pasážím. Připomínat si je a podporovat se v momentech, kdy je to třeba.

Jestli se dá skutečně podle knihy Dity Pichlerové zhubnout a už nikdy nepřibrat bych vám řekla tak za pár měsíců. Co vím teď je, že kniha je velmi inspirativní svou laskavostí a jednoduchostí. Shrnuje obecně platné v kombinaci s novými poznatky a osvíceným přístupem. Dobře se s ní pracuje a zanechá ve vás hřejivý pocit, že teď to konečně vyjde.

Jak zhubnout a už nikdy nepřibrat, Dita Pichlerová, Grada, 2017

8
recenze-jak-zhubnout-a-uz-nikdy-nepribratKniha nenabízí zázračnou dietu, ale způsob, jak změnit svůj životní styl a díky tomu dosáhnout vysněné váhy a tu si udržet.