Recenze: Evě Green je v Sin City horko

90% svého času na plátně je Eva green totiž nahá. Oblékla se, dá-li se to tak říci, nejspíš jen při focení na plakát k filmu. Přesto právě ten byl v USA zakázán. Silueta jejího poprsí je nejspíš příliš pro americkou mládež. Víc si Rodriguez s Millerem přát nemohli. Od premiéry se Sin City 2 dostalo na osmou příčku nejnavštěvovanějších filmů ve státech. Americkým puritánům tak mohou jen poděkovat. Lepší reklamu by si sotva sami připravili.

SC 01Hlavní postavou druhého dílu je Dwight McCarthy (Josh Brolin), který se musí vypořádat nejen se svými démony, ale hlavně s láskou ke své femme fatale Avě lord (Eva green). Přestože ho před léty odmítla, nedokáže ji přestat milovat, a když se krásná Ava dostane do potíží, je Dwight připraven pro ni i zemřít. Film je kromě knihy Žena, pro kterou bych vraždil obohacen o další dvě povídky, které Miller psal přímo pro filmové zpracování. V jedné se Marv (Mickey Rourke) musí vypořádat s partou, která tyranizuje bezbranné. V té druhé můžeme sledovat mladého hazardního hráče Johnyho (Joseph Gordon-Levitt), který se rozhodl porazit nejmocnějšího muže v Sin City, senátora Roarka (Powers Boothe). Ten si ovšem porážku nemůže nechat líbit zvlášť, jde-li mnohem o víc, než jen o peníze.

Když bylo roce 2005 uvedeno do kin Sin City – město hříchu, byla největším tahákem asi samotná předloha. Sin City je jedním z nejslavnějších comicsů a svojí noir atmosférou si o převedení na plátno přímo říká. Navíc spolupráce samotného autora comicsu Franka Millera s režisérem filmů Od soumraku do úsvitu, Desperado či Čtyři pokoje, Robertem Rodriguezem samo o sobě vzbuzovalo naděje, že půjde o velmi netradiční pojetí. Město hříchu nezklamalo a tvůrci záhy oznámili další dvě pokračování. JenžeSC 03 rok se s rokem sešel a na druhý díl jsme si museli počkat takřka 10 let. Nejspíš to dlouhé čekání je největší nevýhodou pokračování Sin City. Po takové době nejeden divák očekává něco, co ještě neviděl, ale Žena, pro kterou bych vraždil, jakoby z oka vypadla svému předchůdci.

Druhý díl Sin City je prequelem i sequelem prvního dílu. To je výsledkem toho, že Rodriguez s Millerem netočí filmy tak, jak byly jednotlivé knihy napsány. Ve výsledku to ničemu nevadí a příběh tím naopak získává větší napětí. Problémem filmu je rozvleklost způsobená obrazovým opakováním prvního dílu. Použitím rotoskopie se opět přibližuje k atmosféře comicsu, ale to samo o sobě nestačí. Filmové zpracování jako střih, zvuk se nikam neposunulo a divák si tak skoro není jistý, které ze Sin City vlastně sleduje. Pocit tvůrčí bezradnost pak umocňuje akce, která místy postrádá eleganci a působí samoúčelně. Přestože ve filmové adaptaci comicsu bychom neměli příliš trvat na věrohodnosti, bojové scény jsou místy víc k smíchu než SC 04efektní. Když se cvičení zabijáci do Marva nestrefí z pár centimetrů, nebo Miho vylétne střešním oknem jak čarodějnice na koštěti, divák spíš než s napětím sleduje scény s úsměvem na tváři.

Rodriguezovi se opět povedlo dostat do filmu známá jména, ale i to je někdy na škodu. Zatímco Eva Green svůj účel splnila minimálně na 90%, takový Bruce Willis je na tom o poznání hůře. Postava Johna Hartigana se dala tentokrát klidně vynechat. Přítomnost Willise na plátně je tak spíš reklamním tahákem, než splněným očekáváním. To je nakonec výstižné pro celý film: po tak dlouhé pauze, jaká nastala mezi oběma díly Sin City, zůstává mnoho nenaplněných očekávání.

Sin City: A Dame to Kill For
Akční / Krimi / Thriller
USA, 2014, 103 min
Režie: Robert Rodriguez, Frank Miller
Hrají: Mickey Rourke, Rosario Dawson, Eva Green, Jessica Alba, Jamie Chung, Jaime King, Dennis Haysbert, Alexa Vega, Joseph Gordon-Levitt, Josh Brolin, Ray Liotta, Juno Temple, Jeremy Piven, Christopher Meloni, Bruce Willis, Stacy Keach, Julia Garner, Lady Gaga, Powers Boothe, Marton Csokas, Alexej Vorobjov

6
recenze-eve-green-je-sin-city-horkoDivák si není jistý, které ze Sin City vlastně sleduje.