Recenze: Deník koučky neslibuje zázraky, nabízí řešení

Prostřednictvím knihy Deník koučky od autorky Šárky Vávrové se vám dostává do rukou mocný nástroj, pomocí kterého můžete být šťastnější a spokojenější. Její čtení doporučuji každému, i tomu, kdo si již šťastný přijde. Autorka totiž prozrazuje nejen tipy na to, jak ke štěstí přijít, ale především, jak si je dlouhodobě udržet.

Kniha je přehledně rozčleněna na kapitoly, takže si můžete vybrat ty, které vás zajímají nejvíce. Já osobně doporučuji přečíst knihu celou, protože i v těch oblastech, ve kterých se cítíte silní v kramflecích, se můžete dozvědět něco nového. Sama autorka je známou terapeutkou a práci s lidmi se věnuje již po řadu let. Můžete si tak být jisti, že kniha není jen prostým mluvením do prázdna, ale opravdu unikátní prací, která je proložena příběhy z reálného života, které si sama autorka nebo někdo z jejích známých zažili. Snad se sami poznáte v některém příběhu a o to lépe se vám pak bude chápat pochopení dané kapitoly.

Deník koučky je jedním z mála českých literárních počinů na poli psychoterapie v moderní době. Je psán srozumitelnou formou a krok po kroku vás provede vaším dnem a ukážeme vám, co v které oblasti svého života děláte špatně, kde je třeba trochu zapracovat a na co se máte více zaměřit. Štěstí si vás samo nenajde, musíte mu jít trochu naproti a především změnit svůj přístup k životu. To je totiž jeden z nejzákladnějších kroků, který musíte při cestě za spokojeným životem udělat. Deník koučky se vám v tom bude snažit být maximálně nápomocen.

Autorka pořádá celou řadu seminářů na různá psychologická témata lidského života, takže pokud vás kniha zaujme a budete se chtít dozvědět více o konkrétní problematice, můžete některou z autorčiných akcí navštívit. Osobně si myslím, že autorčiny bohaté zkušenosti s hledáním štěstí, jsou magnet, který přitáhne spoustu zájemců, kteří chtějí ve svém životě konečně štěstí a užívat si. Nikde však Šárka Vávrová neslibuje, že přečtením knihy zázračně budete mít v životě štěstí. Je třeba mu jít totiž naproti a myslet na to, že změna začíná v hlavě. Rozhodně proto knihu doporučuji, protože autorka má světu co říct.

Název knihy: Deník koučky
Autorka: Šárka Vávrová
Nakladatelství: Jota