Recenze: Criminal Case je zdarma téměř nehratelná

Hra Criminal Case od vývojářů Pretty Simple běží na androidech 4.0 a vyšších.

Možná jste ji zaregistrovali u svých přátel na facebooku. Hra poutá na vzrušující detektivní adventuru, v které jako detektiv budete vyšetřovat brutální vraždy. Je pravdou, že Criminal Case oplývá atraktivním designem a pěknými animovanými obrázky. Každého také zaujmou stopy krve a uřezané ruce. Vypoulené oko v láku nebo useknutá hlava. Vypadá to na napínavou hru, jenže ouha.

Vyšetřování jedné vraždy se nehorázně vleče, důkazy z pátrání jsou zcela banální a výsledek nijak překvapivý.

Screen-Shot-2012-12-04-at-11.00.56Během pátrání se objeví několik podezřelých a vy máte k dispozici postupně několik důkazů. Zjistíte úžasnou věc, že vrah nosil kravatu, dále že mu chybí zub a že má někde náplast. A překvapivě čtyři podezřelí, kteří se motají kolem vraždy, se shodují přesně s vašimi důkazy. Neuvěřitelná náhoda! Logiku má hra na úrovni žáků základní školy.

Ještě horší pro hráče je ovšem způsob, jakým se rozhodli z vás tvůrci tahat peníze. V podstatě při jakémkoliv zjištění, prověřování nalezených důkazů, prohrabávání odpadků, ale také jen při snaze pohovořit s podezřelým, potřebujete jednu nebo dvě hvězdičky. Co je na tom tak hrozného? Počet hvězdiček na začátku hry máte zoufale nízký. Už při vyšetřování druhého případu zjistíte, že buď budete čekat, až se vám doplní energie a vy budete moct dokola hledat předměty v dané lokalitě, nebo si za vývoj ve hře zaplatíte.

Je frustrující, když ani rychlost v odhalování předmětů nemá mimořádný vliv na počet získání bodů. Můžete se snažit, jak chcete, ale budete stejně muset minimálně pětkrát na jednu hvězdu navštívit stejnou lokalitu a snažit se o nový rekord. Dokola odhalování předmětů nemá příliš co do činění s vyšetřováním, ale spíše s procvičováním anglických slovíček a postřehem.

U některých analýz, třeba pytlíčku s domnělým kokainem, budete čekat dvě hodiny. Pokud budete chtít vyšetřovat další zločin, budete čekat dva dny! Nebo můžete každý svůj výsledek dobrovolně sdílet na svém facebooku. Pro mě nepřijatelný způsob, jak zneužívat touhu hráče pokračovat dál.

V Criminal Case více než důvtip a šedou kůru mozkovou zkoušíte svůj postřeh, šprtáte anglická slovíčka a tvůrci vás naopak zkouší z odolnosti vybrakovat svou peněženku. Hra vhodná pro začátečníky v angličtině a děti s vysokým kapesným.