RECENZE: Čarovné Divotání

Čarovná Říše divů je zpět. Jen se od posledně trochu změnila. Její srdce umírá, květiny vadnou a na nebi se valí bouřkové mraky, jako předzvěst zkázy. Divotání vás znovu zavede do podivuhodného světa, kde nic není nemožné…

Alyssa Gardnerová je příbuzná Alenky Liddelové, té Alenky, která se propadla králičí dírou. Minulý rok si udělala malý výlet do Říše divů, aby zlomila rodinné prokletí. Postavila se děsivému pentlochňapovi a překazila plány Červené královně. Od té doby uplynul rok a ona teď čelí obyčejným výzvám, jako je maturita a školní ples. Z Říše divů ovšem nikdo nemůže odejít nepoznamenán a nezměněn. V žilách jí koluje krev poloviční podsvětnice. Ve snech ji straší modrá můra, Červená královna a uvadající Říše divů. Její podsvětnické dobrodružství ještě zdaleka neskončilo. Alyssa teď bude muset bojovat, aby zachránila oba své domovy – Říši divů i svět lidí. Po boku jí opět stojí elfí rytíř Zach a zrádný Morfeus, se svýma uhrančivýma očima a sametovými křídly.

Do srdce se mi vkrádá zlá předtucha- další výlet do Říše divů bude můj konec. Když teď nasadím krk, ztratím víc než svůj obyčejný, všední život. Tentokrát přijdu o hlavu a vše, co na ní visí. (str. 95)

Autorka A. G. Howard čerpá inspiraci od Lewise Carolla. Na jejích knihách je to znát a ty jsou tak stejně fantaskní a bizarní, jako samotná Alenka v Říši divů. O tom vás přesvědčí i Divotání, druhý díl  série Šepotání, který vás opět zavede mezi podivuhodné Podsvětníky. Společně s Alyssou znovu projdete zrcadlem, budete zachraňovat Říši divů a řešit milostné trable.

DivotáníNa první pohled  upoutá povedená obálka, z které na vás vrhá hypnotizující pohled Morfeus. Ten je pořád stejně podlý a šarmantní.  On je pikantním kořením této knihy. Budete ho milovat anebo nenávidět. Je to okouzlující manipulátor, který možná zmanipuluje i vaše srdce a dostane se vám pod kůží. Druhý z milostného trojlístku, Zach, je stále stejný dobrák a udatný zachránce. Milostný trojúhelník mezi Alyssou, Zachem a Morfeusem nabírá na intenzitě a v knize hraje hlavní roli. Malým vítězstvím je, že vztahy už se neřeší v každé druhé větě. A knize to jen prospělo.

Pro popis Divotání se hodí dvě slova – nejúžasnoucnější a nejpomatenější. To první jí dodává na kráse, to druhé je její největší slabinou. Při čtení si občas připadáte, jako když honíte Bílého králíka a ten dělá moc velké skoky, takže se v ději ztrácíte. V prvním díle to bylo hodně znát. Výsledek byl chaotický a zmatený. Autorka si svůj styl částečně zachovala i v Divotání, ale výrazně se polepšila. Divotání je přehlednější a čte se lépe. Ve všech ohledech si vede lépe, než první díl, i když k úplné dokonalosti tomu ještě něco chybí. Děj je svižný, ale to nejlepší, na co se můžete těšit, přijde až na konci. Kniha však má v sobě něco, co vás okouzlí. Při čtení se doslova vznášíte na  vlně fantazie a nepřestanete vycházet z údivu.

Díky tomu, jak je kniha příjemně čtivá, ji slupnete jako malinu a pořád ještě  budete chtít nášup. Na ten si musíte počkat. Na poslední výpravu do Říše divů se  můžete vydat až příští rok. A že je, na co se těšit. Přihořívá a blíží se finále. Nezbývá než doufat, že závěr bude ještě napínavější a předčí všechna očekávání.

A. G. Howard: Divotání, Albatros Media a.s. (CooBoo), 432 stran, 2015

8
recenze-carovne-divotaniDivotání, druhý díl trilogie, vás znovu zavede do čarovné Říše divů. Rychle podlehnete jeho kouzlu jedinečnosti a budete se vznášet na vlně fantazie.