Recenze: Božský – závěr série Božský

Jedna nespoutaná Britka. Jeden muž, který žije svojí prací. Ztřeštěná partička přátel na výletě a k tomu pořádné kvantum vína. A samozřejmě štědrá dávka romantiky. To je Božský, závěrečný díl eroticky laděné série Božský

Pippa Coxová je svérázná, energická a mírně potřeštěná. Když najde svého přítele v posteli s jinou ženou, popere se s tím obdivuhodně. Praští ho kabelkou doprostřed zad, zrovna když je v nejlepším. Aby setřásla hořkou pachuť zklamání z nepovedeného vztahu, dle rady svých přátel se s nimi vydá na výlet po vinicích. Čekají ji dva týdny plné vína, kouzelné krajiny a relaxace ve srubu uprostřed americké přírody. Během svého letu z Londýna ovšem málem vymluví díru do hlavy jednomu přitažlivému chlapíkovi, který sedí na vedlejším sedadle. Malá sklenka šampaňského udělá s Pippou divy a tak si vykoleduje pořádný trapas. Ale je jí to srdečně fuk, protože předpokládá, že svého sexy spolucestujícího už nikdy neuvidí. Jaké je její překvapení, když na něj natrefí znovu a zjistí, že se bude účastnit stejného výletu jako ona.

Jensen je ukázkovým exponátem workoholika, který žije svou prací. Jeho život je prázdný a nudný, takže se jednoho dne přistihne, jak přikyvuje na nabídku zúčastnit se společného výletu. Nepočítal ovšem s tím, že s nimi pojede i upovídaná Pippa, která ho v letadle dokonale otrávila. Navíc jsou na výletě jediní nezadaní a všichni na ně tlačí, aby se dali dohromady. A přestože jsou naprosto rozdílní, nakonec zafunguje gravitační síla lásky a začne je to táhnout k sobě. Ale jak to může dopadnout, když jejich povahy na sebe narážejí se silou velkého třesku? Ona je pro každou srandu. On je vždy zodpovědný a nudný suchar k pohledání. Může to mezi nimi fungovat?

Jota

Božský je pátým dílem série Božský z pera dvou autorek, které se skrývají po pseudonymem Christina Lauren. Christiny Hobbsová a Lauren Billingsová spojily své síly a výsledkem jsou pětidílné série Božský a Vášnivý. Jejich knihy jsou skutečně vášnivé, romantické a vtipné. Stejného schématu se drží i Božský. I v této knize najdete vše, čím si autorky své čtenáře tak podmanily – vtipné dialogy, humor, lásku a mimo jiné i sex, kteří si hrdinové románu umí náležitě vychutnat.

V závěrečném díle se uzavírají osudy všech hrdinů, které můžete znát z předchozích dílů. Společného výletu se totiž účastní šťastné dvojice, které se dali dohromady v předchozích knihách. Jednotlivé knihy na sebe volně navazují, lze je číst i samostatně. Tady se ovšem příběhy všech se prolínají a tak tu máme spoustu zamilovaných párů, dětí a hromadu jmen, ve kterých můžete mít zmatek. Pokud má být Božský vaše první přečtená kniha od Christiny Lauren, doporučuji ji na chvilku odstrčit stranou a raději začít jinou knihou série, aby vás ta spousta postav nezmátla. Pokud jste však věrnými čtenáři této série, setkání s oblíbenými hrdiny pro vás bude vítaným zpestřením.

Tím hlavním je ovšem příběh Jensena a Pippy. Děj je jednoduchý a předvídatelný, ale skvěle napsaný. Kniha je čtivá, návyková a při čtení se budete upřímně bavit. V Božském je méně erotických scén, jiskra vzrušení však knize nechybí. Mezi hlavními hrdiny je skvělá chemie, hormony lásky doslova lítají vzduchem. Je ale znát, že jde o konec série a především o rozloučení s postavami. Pippa a Jensen tu mají méně prostoru. Počítejte s menší dávkou břitkého humoru, než jste zvyklí a s poněkud ohranou zápletkou – dva zamilovaní si nedokáží ujasnit své city.

Božský  není nejlepší knihou z této série, přesto je povedený a v žánru romancí vyčnívá. Představuje příjemné rozloučení se všemi hrdiny série. Je takovou sladkou tečkou na závěr. Pokud hledáte romantické a úsměvné letní čtení, ideální k posezení se sklenkou vína, jste na správné stopě.

Christina Lauren: Božský, Jota,  2017, 368 stran

8
recenze-bozsky-zaver-serie-bozskySladká tečka na závěr pětidílné série. Úsměvné čtení se žhavou jiskrou romantiky a vzrušení.