Recenze: Avengers: Age of Ultron opět zvedají laťku o kousek výš

Kina bere útokem pokračování megaúspěšných Avengers, tentokrát s podtitulem Age of Ultron.

Skupina superhrdinů stále drží pohromadě a po poslední akci má pocit, že už je opravdu hotovo, Hydra padla a nastane dlouho očekávaný mír (který už slibovaly první Avengers, druhý Thor a třetí Iron Man). Ale pýcha předchází pád a strůjcem nového nepřítele není nikdo jiný, než sám Tony Stark. Když se párty na oslavu vítězství zvrhne v boj o holý život a všechna práce Starka a Bannera je ztracená, je jasné, že začíná nové, ještě drsnější dobrodružství. Ultron měl být původně tím, kdo na Zemi nastolí mír, ale jeho umělá inteligence zatoužila po osamostatnění a nejvíc ze všeho nenávidí právě svého „otce“. Na stranu nepřítele se navíc přidávají Dvojčata, takzvaní Vylepšení, kteří mají nadpřirozené schopnosti. Hrdinové z Avengers se musí v první řadě poprat sami se sebou a ujistit se, že jejich poslání je správné. avengers-age-ultron-captain-america-thor

Ačkoliv se to po Strážcích galaxie zdálo skoro nemožné, Marvel dál posouvá hranice akčního velkofilmu plného hláškujících hrdinů. Age of Ultron nabízí ještě víc postav, ještě víc akce a ještě víc hlášek. Přitom však film nabízí příběh, který je kvalitnější a zajímavější, než v prvním díle. I postavy mají víc prostoru pro rozebírání svých vztahů a minulosti. Opravdu, každý dostal svůj zasloužený prostor, což je u takového množství postav obdivuhodné. Kromě starých známých se seznamujeme i s novými neobyčejnými postavami, a to hned čtyřmi. Jedna je zajímavější než druhá: Dvojčata (z nichž muž je superrychlý a žena vládne telekinezí), záporák Ultron (s vtipem Iron Mana) a nadčlověk Vision, kterého je radost sledovat. avengers-age-of-ultron-aaron-taylor-johnson-elizabeth-olsen

Schopnosti Scarlet Witch přinesly možnost nahlédnout do nitra hrdinů, ukázat jejich strachy a traumata z minulosti, aniž by to byla samoúčelná snaha o prohloubení jejich charakteristiky. Vizuálně ohromující vize, sny a vzpomínky dávají filmu Age of Ultron nový rozměr, který jedničce chyběl. Ačkoliv postavy neustále hláškují, špičkují se a soutěží, kdo zvedne Thorovo kladivo, už zdaleka nejde jen o to, být vtipný. Zajímavá fakta se dozvídáme o postavách, které dřív hrály druhé housle – Hulk, Hawkeye a Black Widow. Nové postavy se navíc starají o to, že rozhodně bude z čeho vybírat i pro další filmy, kdyby se náhodou hrdinové, kteří mají svou vlastní sérii, zapomněli ve svém světě. Mně osobně by vůbec nevadilo sledovat Avengers složené ze Scarlet Witch, Falcona, Vision a War Machine. Naopak slabým článkem je pro mě fialový zloduch, který stále pomrkává z bonusových scén, ale je mnohem méně zajímavý, než už známé postavy.avengers-age-of-ultron-vision-paul-bettany

Age of Ultron samozřejmě uspokojí i ty nejrozmlsanější jazýčky, co se týče akce. Dechberoucí akční scény jsou na denním pořádku už od úplného úvodu, a finální bitka přináší zase něco nového. Novinky můžete čekat i v oblasti kostýmů a hraček Avengers, i když v tomhle směru se Age of Ultron docela mírní. Jak už jsem napsala, v první řadě jde o postavy, což je příjemná změna. Kvantita v tomhle případě neubírá na kvalitě a díky množství linií, které je třeba uzavřít, není čas na patos a sentiment. Samozřejmě, že na plátně probíhají nové i staré romance, ale vše je v mezích příjemného překvapení. Možná je škoda, že se ani a okamžik neobjeví Jane a Pepper.

Velkou pochvalu si zaslouží vizuální efekty, především Ultron, Vision a Dvojčata jsou skutečně úchvatní. Schválně zkuste uhádnout, kdo se skrývá pod maskou Visiona.
Samozřejmě i tentokrát platí, že Avengers jsou neunavitelní a poradí si totálně se vším, ale to je zktátka součást stylizace.

Filmu Avengers: Age of Ultron musím dát sto procent. Nejen proto, že je to pro mě už dávno srdcová záležitost, ale především proto, že jde o nadprůměrný film po všech směrech. Je chytrý, akční, vtipný a nabitý zajímavými postavami. Marvel mě ještě nezklamal a tentokrát opět posunul laťku o kousek výš. Jsem zvědavá, co přijde příště.

9
recenze-avengers-age-of-ultron-opet-zvedaji-latku-o-kousek-vysAge of Ultron je nadprůměrný po všech směrech.