Rok 2016 odstartoval opravdu ve velkém. Nejprve nás Quentin Tarantino ve svém filmu Osm Hrozných zavedl do svého krutého světa nenávisti, lži a zrady, o necelý týden později přišel Alejandro Iňarritu s Leonardem DiCapriem a jeho bojem o přežití ve filmu REVENANT Zmrtvýchvstání. Film, o kterém je následující text, je trochu z jiného soudku. Před nějakou dobou jsme o něm psali v tomto článku. Je to již dávno a proto nastal čas na osvěžení vašich pamětí a připomenout Vám, na co se doopravdy můžete těšit. Čas premiéry filmu Deadpool se blíží.
Deadpool je komiksový antihrdina, vytvořený studiem Marvel. V komiksech se poprvé objevil v roce 1991 a o necelých 9 let se mělo začít pracovat na jeho filmové kariéře. Práva na Deadpoola nakonec získalo studio New Line Cinema, které plánovalo film na rok 2004. V roce 2005 byli nuceni projekt prodat, zájem v tu dobu projevilo další studio 20th Century Fox. Od té doby byl projekt dlouhou dobu u ledu, až v roce 2009 se začalo pracovat na scénáři a v roce 2011 byl konečně najat Tim Miller jako režisér. Po celou dobu byl součástí projektu Ryan Reynolds, který byl jedinou volbou pro hlavní roli. V roce 2012 počítačem vytvořili exkluzivní snímek, aby studio konečně pochopilo, jak velkou chybu dělá. O dva roky později, 28 července 2014 byl snímek záhadně vypuštěn na internet a o den později jej oficiálně vydalo studio Blur, které jej zároveň vytvořilo.
Co je na Deadpoolovi tak výjimečného? Je nesmrtelný, smrtící a naprosto šílený. Je to schizofrenik, v hlavě má dva hlasy. První mu ze světa dělá jednu obrovskou parodii, ten druhý chce, aby všechny pozabíjel. Dokážete si tuto drsnou kombinaci představit. K tomu je to jediný komiksový hrdina, který porušuje tzv. fourth wall tj. prostor mezi jevištěm a publikem. Uvědomuje si, že se nachází v komiksu nebo filmu a pomocí toho komunikuje s divákem. Již dříve bylo řečeno, že Deadpool ve filmu nebude jiným a většina jeho vtipů či narážek bude směřovat právě k nám. Nejdůležitější věcí, bez které by film nikdy nedosáhl toho, co po něm tvůrci a převážně fanoušci chtějí je R-rating. To umožňuje Deadpoolovi provádět všechny jeho rasistické, brutální a zcela neetické vtipy a narážky.
Deadpool má jednu obrovskou výhodu. Nikdo na něj nepůjde kvůli úžasným efektům nebo dokonale promyšlenému příběhu. Hlavní okrasou je Merc with a mouth, jak je Deadpool přezdíván a dokonale napsaný scénář. Proto si jeho tvůrci mohli dovolit ukázat v traileru prakticky cokoliv. A také toho využili. Po marketingové stránce je film dokonalým příkladem, jak uspět na trhu. Dva trailery, spousta krátkých scének s halloweenskou, Vánoční či Valentýnskou tématikou. Builboardy v podobě facebookových emojis a mnoho dalšího. K tomu všemu R rating nepovolí film dětem pod 15 let bez dozoru rodičů, což přitáhne ještě více lidí.
Upoutávka na projekt známý jako 12 dní Deadpoola. Každý den byl vydán obrázek a jedenáctého a dvanáctého dne dokonce trailery.
Emojis, které jsou stáhnutelné pro každého a které později použil k „chatu s Kim Kardashian“
Vše bylo geniálně zakončeno Vánočním trailerem.
Tím samozřejmě propagace Deadpoola neskončila, spíše naopak. Deadpool se neomezoval pouze na tv a internet a zapojil svou propagandu i do ulic. #Deadpoopl se stal ihned dalším hitem a Valentýnský billboard si pohrál s lidmi, kteří neměli žádné tušení, oč se jedná.
Napsání scénáře trvalo přes pět let, k největším změnám došlo až při natáčení. Některé vtipy byly dokonce tak moc drsné, že se je rozhodli nahradit. Přesto si ponechali flexibilitu a spoustu scén natočili hned několikrát, pokaždé s jiným scénářem, s jinými vtipy. A toho jsme si mohli všimnout už jen sledováním trailerů. Mnoho scén je zobrazeno v každém traileru jinak a to dodalo jejich marketingovému tahu ještě na důrazu. Divák vůbec netuší, jak si se scénářem nakonec pohráli a s jakou verzí film zkompletovali. Třeba šli s něčím úplně jiným.
Před třemi dny se dokonce rozhodl pro prezidentskou kampaň. Mohl by se s tím dostat do několika problémů
- Je Kanaďan
- Zabijí lidi
- Je to psychopat
Fanoušci v New Yorku mají dokonce příležitost zajít na fanouškovské focení. Samozřejmě, všichni v obleku Deadpoola!
Deadpool se nachází ve stejném světě jako X-Men. Již jednou se objevil ve filmu X-Men Origins: Wolverine a jelikož byla jeho role (i celý film) naprostý fiasko, studio to vyřešilo naprosto geniálním způsobem. Film X-Men: Budoucí minulost změnil všechny události předchozích filmů a tedy i samotného Deadpoola. Tzn. co jste viděli předtím, radši zapomeňte.
Také je potvrzena role Colossuse z teamu X-Men a jeho studentky Negasonic Teenage Warhead, jejíž schopnosti byli ještě donedávna neznámé.
Ryan Reynolds a jeho role Deadpoola se stali jedním člověkem. Sám to několikrát prohlásil. Na tuto roli čekal tak dlouho a teď, když je po všem, těší se na druhé pokračování , pak třeba na třetí a další camea. Již se ho nechce vzdát, odnesl si jeden kostým a ten si dokonce vzal na Halloween a s dětmi vytvořil své vlastní X-Men. Video se samozřejmě ihned stalo virální bombou.
Nedočkal se ještě ani premiéry a již několik měsíců s námi neustále komunikuje, vyjadřuje se k aktualitám a dělá si ze všech srandu. Ukázal nám, že opravdu stojí za zhlédnutí a že se můžeme těšit na obrovskou porcizábavy a humoru. V Českých kinech se na premiéru můžete těšit 11. února.
Alexander Nardelli